Thanksgiving - Reisverslag uit Watertown, Verenigde Staten van Merel Revet - WaarBenJij.nu Thanksgiving - Reisverslag uit Watertown, Verenigde Staten van Merel Revet - WaarBenJij.nu

Thanksgiving

Blijf op de hoogte en volg Merel

29 November 2013 | Verenigde Staten, Watertown

Een van de belangrijkste dagen hier in Amerika is Thanksgiving. Ook wel bekend als turkey day.
Deze dag vieren zij hun dankbaarheid. De eerste thanksgiving werd gevierd in 1621. De pelgrims bereide een maaltijd voor de indianen als dank voor hun hulp. Zonder hun hulp hadden ze het niet overleefd. Sinds dat jaar word elk jaar op de 3e donderdag van november thanksgiving gevierd.
Mijn thanks giving begon om 8 uur voor de TV. Ieder jaar is er in New York City de macy’s thanksgiving parade. In deze parade rijden heel veel floaten waar verschillende artiesten op optreden en er worden reusachtige ballonnen door de straten geleid. Dit word live uitgezonden op TV en dat kan je natuurlijk niet missen.
Het koken van de maaltijd begint op tijd en kost heel wat uren. Mijn beidrage was het schillen van de aardappelen voor de aardappelpuree.
Deze dag vier je met familie of close vrienden. Wij hadden de broer van mijn gastmoeder en zijn vrouw en de oudste zoon van mijn gastouders en zijn gezin op bezoek.
Rond een uur of 2 begon het thanksgiving dinner en dat was ontzettend veel. Bijna alle gerechten waren nieuw voor mij, maar het smaakte goed. Al moet ik toegeven dat ik niet elke dag zo’n dinner kan eten.
Na het eten was iedereen super vol en hebben we met z’n allen in de woonkamer voor de TV gezeten.
Een ander onderdeel van thanksgiving is blackfriday shopping. Alleen begint dat al op donderdag avond om 6 uur.
Ik ben samen met Gina geweest, de vrouw van mijn gastmoeders haar broer. We zijn naar Walmart geweest en dat was super druk. Het zag zwart van de mensen.
Ze hebben ontzettend veel goede deals en uiteindelijk ging ik met heel wat DVD’s naar huis. Voor $1.95 per stuk kon ik die toch echt niet laten liggen. De avond was eigenlijk een behoorlijk luie avond. We aten left overs van het dinner en we hebben op de bank gezeten.
Vanochtend ben ik met mijn gastmoeder om 7.30 naar de winkels vertrokken. Ik voel me vereerd dat ze met mij mee ging want eigenlijk heeft ze er een hekel aan.
Met nog meer DVD’s en CD’s kwam ik thuis. Het 3e seizoen van glee voor $13 dat is toch een once in a life change.

Thanks giving was ontzettend leuk om mee te maken en ik ben blij dat ik een onderdeel kon zijn van deze Amerikaanse traditie. Het volgende feest dat er aan komt is Sinterklaas. Jaja sinterklaas komt ook hier in Watertown. Al komt hij volgens mij alleen naar mijn huis. We zetten al een paar weken elke zaterdag onze schoen en donderdag komt hij hopelijk met een zak vol pakjes en pepernoten!
Ik vind het geweldig om mijn gastouders sinterklaas kapoentje te horen zingen. Hun versies zijn geweldig. Eerst zongen ze ‘’gooi me in je schoentje’’ en vervolgens zongen ze ‘’gooi was in mijn schoentje.’’
Volgende week ga ik met meiden van school het sinterklaas dobbel spel spelen en pepernoten eten. Daar heb ik natuurlijk heel veel zin in!
De volgende Amerikaanse feestdag die er aan komt is kerst. Daar heb ik heel veel zin in!
De voorbereidingen zijn in volle gang en daarom is het nu tijd om de kerstverlichting op te hangen en de kerstboom op te zetten.

XoXo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

In de zomer van 2013 vertrek ik voor een schooljaar naar de Verenigde Staten. Een jaar waar ik super veel zin in heb en wat zeker het grootste avontuur van mijn leven gaat worden. Op mijn blog kan je mijn voorbereidingen lezen en natuurlijk ga ik jullie tijdens mijn reis ook op de hoogte houden!

Actief sinds 10 Juni 2013
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 26066

Voorgaande reizen:

14 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Amerika

26 Juni 2015 - 30 Augustus 2015

Werken in Frankrijk

31 Juli 2013 - 06 Juni 2014

High school year Amerika

Landen bezocht: