Amerikaanse drukte - Reisverslag uit Watertown, Verenigde Staten van Merel Revet - WaarBenJij.nu Amerikaanse drukte - Reisverslag uit Watertown, Verenigde Staten van Merel Revet - WaarBenJij.nu

Amerikaanse drukte

Blijf op de hoogte en volg Merel

20 November 2013 | Verenigde Staten, Watertown

Lieve Iedereen,

Wat ben ik toch slecht in het bijhouden van mijn blog. Mijn plan was elke week wat te posten, maar mijn leven is daar toch echt te druk voor.
Ik kan gerust zeggen dat het Amerikaanse leven vermoeiend is.
Volleybal seizoen is nu een aantal weken over, maar ik heb genoeg dingen om me mee bezig te houden.

Ons Varsity volleybal team heeft de districs gewonnen en mocht naar regionals. Dat was echt een big issue, de dag van de wedstrijd hadden we een pepreally en ‘s avonds was bijna de hele school aanwezig. Dat terwijl het een uur bij school vandaan was. Helaas hebben we de wedstrijd verloren, maar het was heel leuk om te zien en ik heb het gezellig gehad met Annachiara die ook kwam kijken.

30 oktober heb ik met mijn gastvader pumpkin carving gedaan en dat was echt onwijs leuk. Ik geloof dat ik er een nieuwe hobby bij heb. Ik dacht altijd dat een pompoen van binnen hol is, maar het tegendeel is daarvan waar.
De link van de video van het pumpkin carven zet ik onder in mijn blog.
Halloween zelf was ook een leuke ervaring, al lijkt trick or treating verdacht veel op sint Maarten. Alleen zijn alle kinderen verkleed en hoeven ze geen liedje te zingen. Ik ben met mijn gastneefjes op pad geweest en dat was hilarisch. Al bij het eerste huis kreeg ik de slappe lach, de jongens stonden voor de deur te wachten en waren teleurgesteld dat er niemand kwam. Ik vond dat raar omdat ik mensen in het huis zag zitten. ‘’Did you guys ring the bell?’’ twee verbaasde gezichten keken me aan, ‘’No we didn’t’’Haha.
De jongens (verkleed als ninja’s) deden bij elk huis een vechtshow en vaak kwam thank you voor de zin trick or treat. Mijn meest beschamende actie is dat we zijn verdwaald in our Neighbourhood. Gelukkig was mijn oudere broer (de vader van de jongens) zo aardig om ons op te halen. Kort om Halloween was wel een heel avontuur.

Amerikanen hebben competitie in alles. Zo is er ook een competitie voor oral interp. Daarbij moet je een stuk uit een theater voorstelling oplezen/spelen. Ik heb meegedaan in seriousplay, en dat was ontzettend leuk. Voor een jury moest ik mijn scene opvoeren en dat ging erg goed. Ik kreeg goed commentaar, maar heb me helaas niet geplaatst voor de districts. Dat had ik ook helemaal niet verwacht, iedereen doet dit al jaren en ik had geen idee wat te verwachten. Wat ik persoonlijk heel grappig vond om te horen is dat Oral interp hier wordt gezien als een serieuze sport. Mensen besteden heel wat uren om een zo goed mogelijke score te halen.
Andere meiden van mijn school hadden zich wel geplaatst en ik ben met het team mee geweest naar districts en vandaag naar de regionals. Helaas heeft niemand zich geplaatst voor staat. Ondanks dat heb ik een aantal leuke dagen gehad en ben ik blij dat ik dit heb mogen meemaken.
Sinds maandag zijn we begonnen met het oefenen voor de one-acts. Dat is competitie in het spelen van een toneelstuk. Wij hebben echt een super grappig stuk, dus ik ben benieuwd hoe ver we gaan komen. 22 januari hebben we pas onze competitie en we zullen voor die tijd heel veel gaan oefenen. Daar heb ik heel veel zin in.

Verder zit ik bij het schoolkoor en de schoolband. 6 December hebben we ons kerstconcert en daar zijn we hard voor aan het oefenen. Met band spelen we voor elke thuis sport wedstrijd. Sport is hier heel erg belangrijk, maar daar heb ik het in een volgende blog over.

Afgelopen woensdag ben ik bij SADD gegaan. Een organisaties tegen het maken van foute keuzes. Ik heb nog maar een meeting bijgewoond, maar vond het heel erg leuk. Die avond ben ik met de hele groep voedselpakketten gaan inpakken voor kinderen die dat nodig hebben. Dat vond ik zo leuk om te doen.

Kortom ik heb genoeg te doen hier.

Ik hoop zo snel mogelijk een nieuwe blog te uploaden.

Lots of love

  • 20 November 2013 - 06:55

    Eric:

    Lieve Merel,
    Wat een leuk verslag weer. Je hebt het maar druk.
    Veel plezier en blijf lekker genieten.
    Een Tomtom is een leuk kado voor kerst :)
    Liefs papa

  • 20 November 2013 - 11:38

    Inez Revet:

    Lieve Merel,

    fijn dat je zulke leuke dingen doet. Je doet zoveel ervaringen op en ik snap zo goed dat je dan weinig tijd overhoudt om te schrijven. Ik hoop dat het je lukt om korte aantekeningen voor jezelf te maken van wat je meemaakt, zodat je t.z.t. veel herinneringen terug kunt halen. En dan natuurlijk ook veel foto's en video; ik wil ze graag zien hoor. Zo grappig om te lezen dat je de weg kwijt was in je eigen neighbourhood, tja dat heb je niet van papa geërfd.... (ha ha) Verder zeg ik niets. :) Alhoewel ik moet toegeven dat je wel heel vaak de weg weet hoor en wat ben ik daar blij mee. Het Amerikaanse schoolleven is echt druk zoals je vertelt, wat dat betreft zo anders dan hier in Nederland. Ik ben heel benieuwd om straks van je te horen, wat jouw voorkeur heeft.
    Nog héél veel plezier gewenst.

    veel liefs,
    mama

  • 25 November 2013 - 12:07

    Tiny Vastenburg:

    Hallo Merel

    Wat leuk dat je daar zoveel nieuwe ervaringen opdoet. Dit zal later een mooie herinnering zijn.
    Je pompoen is goed gelukt. Van de inhoud kan je lekkere soep maken. Recepten genoeg
    op het internet. Ik wens je nog een leuke tijd verder. Als je terug komt heb je nog lekker
    vakantie, dan kan je een poosje uitrusten van alle drukte.

    Hartelijke groet,

    Tiny Vastenburg.

  • 02 December 2013 - 16:41

    Tamara:

    Lieve Merel, Meryl, Murl, Murphy en naar je ondertussen nog meerbent gaan heten! Wat fijn dat het zo lekker gaat nu. En ik ben van hieruit nu al trots op je theaterperformance. Jou kennende wordt dat een feestje. Laat je weten hoe het is gegaan? Wat heb je het druk, maar wat klinkt het leuk allemaal. Geniet met volle teugen en grijp al die ervaringen stevig vast. Je krijgt de groetjes van je kluppie hier.

    Dikke kus, Tamara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

In de zomer van 2013 vertrek ik voor een schooljaar naar de Verenigde Staten. Een jaar waar ik super veel zin in heb en wat zeker het grootste avontuur van mijn leven gaat worden. Op mijn blog kan je mijn voorbereidingen lezen en natuurlijk ga ik jullie tijdens mijn reis ook op de hoogte houden!

Actief sinds 10 Juni 2013
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 26063

Voorgaande reizen:

14 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Amerika

26 Juni 2015 - 30 Augustus 2015

Werken in Frankrijk

31 Juli 2013 - 06 Juni 2014

High school year Amerika

Landen bezocht: