Het Amerikaanse leven - Reisverslag uit Valley City, Verenigde Staten van Merel Revet - WaarBenJij.nu Het Amerikaanse leven - Reisverslag uit Valley City, Verenigde Staten van Merel Revet - WaarBenJij.nu

Het Amerikaanse leven

Blijf op de hoogte en volg Merel

14 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Valley City

Allereerst wil ik zeggen dat ik het ontzettend leuk vind dat mijn blog zoveel wordt gelezen. Het is ontzettend leuk om alle reacties te lezen.
Bedankt voor alle leuke facebook berichtjes, mailtjes en whatsappjes. Ik vind het super leuk om dingen vanuit Nederland te ontvangen  Dat is pas laat reageer betekend niet dat ik je niet aardig vind, ik ben heel druk met andere dingen en heb weinig tijd om alles te beantwoorden. Ik beloof dat ik reageer 

De eerste paar dagen heb ik het best moeilijk gehad. Alles is zo anders dan ik thuis gewend ben. Het eten, de huizen, de mensen, de stad en de omgeving. Het heeft me wat tijd gekost om te beseffen dat ik hier 10 maanden ga wonen. Bij mensen in huis die ik helemaal niet kennen. Gelukkig zijn ze heel aardig en doen ze er alles aan om er een toptijd van te maken.
Na de eerste paar dagen waarin ik toch best een negatieve kijk op mijn jaar had en ik alles vergeleek met Nederland ben ik nu echt aan het genieten van de tijd hier.
Nog nooit heb ik getwijfeld of het wel een goed idee was om naar Amerika te gaan en nu ik hier echt ben, ben ik zo blij dat ik de keuze heb gemaakt om te gaan. In twee weken tijd ben ik van Amerika gaan houden.
De mensen die ik tot nu toe heb ontmoet zijn allemaal super aardig.
Dat Amerikanen niet veel van Nederland wist ik al, maar dat sommige mensen denken dat wij nog in de prehistorie leven vind ik wel heel apart. Ik kreeg de vraag of we in Nederland internet hebben en of ik wel eens van youtube heb gehoord.
Iemand anders vroeg me of we in Nederland ook een douche hebben. Nee wij douchen nooit. Ik heb in Amerika voor het eerst in mijn leven een douche gezien.
Ik ben benieuwd wat voor een mooie vragen er nog gaan volgen.

Een week geleden stonden Aurora, Audrey en ik op het vliegveld te wachten op de nieuwe aanwinst van onze familie. Annachiara mijn mede exchangestudent uit Italië. Ik moet zeggen dat ik toch wel een klein beetje zenuwachtig was. Wat nou als ze echt niet aardig is? Dan moet ik toch een heel jaar met haar een huis delen. Gelukkig is ze een schat van een meid en kunnen we het heel goed met elkaar vinden. We zouden net zo goed echte zusjes kunnen zijn want lijken best veel op elkaar. We vinden dezelfde dingen leuk en denken over heel veel dingen hetzelfde. In deze ene week hebben we al zoveel gelachen dat ik er buikpijn van kreeg.

Donderdag zijn we wezen shoppen in Fargo. Alles is hier zo goedkoop! Je snapt natuurlijk wel dat het onmogelijk is om geen geld uit te geven. Ik ben met een koffer aangekomen, maar ik denk dat ik met 10 koffers terug kom.

Van vrijdag tot maandag zijn we op een mini- vakantie geweest naar Montana, maar daar ga ik in mijn volgende blog over schrijven. Anders wordt deze blog veel te lang.

Vanavond hebben we ons eerste Amerikaanse avondje uit beleeft. We (Annachiara, Aurora en ik) zijn met Cacie en Courtney naar Dairy Queen (een van de vele fastfood restaurants) geweest. Daar hebben ze geweldig lekker ijs! Het voelde zo Amerikaans om daar te zitten  Precies zoals je in films ziet. Daarna hebben we een beetje rond gereden, omdat er verder niet zoveel te doen is. Volgens Cacie doet iedereen dat in Valley City, rond rijden. Letterlijk rondjes rijden, want ik zag hun huis wel vijf keer voorbij komen in een half uur tijd. Het is zo gek om iemand die jonger dan is dan ik te zien rijden. Ze is pas net 15 en heeft nu al een rijbewijs.

Ik vermaak me prima hier in Amerika en kan niet wachten tot school begint. Waarschijnlijk gaan we morgen naar school om vakken te kiezen.

Ik hou jullie op de hoogte van mij avontuur.
Blijf vooral berichtjes sturen want dat vind ik heel leuk!

Xxx

  • 14 Augustus 2013 - 13:29

    Inez Revet:

    Lieve Merel,

    wat leuk om je verslag weer te lezen. En we zijn zo blij dat je het zo naar je zin hebt. En dat rondjes rijden schijnt heel normaal te zijn in Amerika. Tja.......... ieder zijn hobby....... Misschien kun je eens voorstellen om samen rondjes te gaan rijden op de fiets, alhoewel ze die misschien wel niet eens hebben. Veel plezier en ik kijk al uit naar je verslag over Montana. De foto's heb ik al gezien en wat is het daar mooi.

    xxx mama

  • 25 Augustus 2013 - 15:10

    Nan Sietsma:

    We genieten van je verslag, Merel. Vergeet echter het fietsen, want dat is levensgevaarlijk daar. Iedereen rijdt rond in een pick-up truck en is NIET aan fietsers gewend. John ontdekte dat al jaren geleden toen hij pas in Canada was en dacht naar zijn werk te kunnen fietsen. Hij werd prompt aangereden en is nooit meer op een fiets gestapt. Geniet maar van het Amerikaanse leven en hoe daar alles toe gaat. Daar ben je tenslotte voor naar Amerika gekomen, he? Nan en John Sietsma.

  • 25 Augustus 2013 - 15:46

    Opa Wim:

    Merel. Wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt. Vertel die Amerikanen maar eens dat jij op de bodem van de zee leeft. Probeer ze duidelijk te maken wat een polder is. Neen dat is niet een gedempt meer. Maar een leeggepompte zee
    Nodig ze maar eens uit bij jullie in Zeewolde te komen logeren. Ga dan met ze naar Ketelhavensluis, het hoogte verschil is daar 6 meter tussen het binnenwater en het buitenwater. Dat maakt altijd weer een enorme indruk. Merel veel en steek er veel op. Ook veel liefs van Oma

  • 02 September 2013 - 19:29

    Opa Wim:

    Merel,
    Hoe is het nu? Wij horen wel dst er problemen zijn. Maar hoe is het nu?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

In de zomer van 2013 vertrek ik voor een schooljaar naar de Verenigde Staten. Een jaar waar ik super veel zin in heb en wat zeker het grootste avontuur van mijn leven gaat worden. Op mijn blog kan je mijn voorbereidingen lezen en natuurlijk ga ik jullie tijdens mijn reis ook op de hoogte houden!

Actief sinds 10 Juni 2013
Verslag gelezen: 981
Totaal aantal bezoekers 26005

Voorgaande reizen:

14 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Amerika

26 Juni 2015 - 30 Augustus 2015

Werken in Frankrijk

31 Juli 2013 - 06 Juni 2014

High school year Amerika

Landen bezocht: