Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Valley City, Verenigde Staten van Merel Revet - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Valley City, Verenigde Staten van Merel Revet - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn

Blijf op de hoogte en volg Merel

16 September 2013 | Verenigde Staten, Valley City

Lieve allemaal,

Zoals velen van jullie weten heb ik een zware periode achter de rug.
Om een lang verhaal kort te maken, in het eerste gezin werkte het gewoon totaal niet. We (Annachiara en ik) hebben geprobeerd te praten over de dingen waar we ons ongemakkelijk bij voelden, maar helaas heeft dat juist een tegenovergesteld effect opgeleverd.
Terwijl wij druk bezig waren om onszelf te laten overplaatsen, zijn wij uit huis gezet.
Dat voelde eerlijk gezegd echt als een opluchting. We zijn naar South Dakota verplaatst en Anna en ik zijn allebei in een ander gezin terecht gekomen.
Mijn (tweede)gastouders zijn aardige mensen, maar wonen helaas niet op de ideale plek. Nadat ik van mijn eerste gastmoeder een vervelend berichtje heb ontvangen is er besloten dat ik weer overgeplaatst zou worden.
Ik hoorde op woensdag ochtend dat er een nieuw gezin voor mij was en sinds vrijdag woon ik hier.

Mijn nieuwe gastouders zijn super lieve mensen en ik voel me helemaal thuis. Ze lijken in zoveel dingen op mijn eigen ouders en dat vind ik ontzettend leuk om te zien.
Het huis is in één woord geweldig! Echt een huis waarvan ik gehoopt had erin te kunnen wonen, maar nooit had verwacht dat het echt zou gebeuren.
We hebben een zwembad, jacuzzi,thuisbioscoop en sportzaal, zoals je begrijpt ga ik me wel vermaken!
Morgen heb ik mijn eerste schooldag op mijn nieuwe school,dus dat is wel spannend.

Ik ga zo snel mogelijk nog een update geven over alle dingen van de afgelopen weken. Ondanks alle ellende heb ik ook dingen meegemaakt die lekker Amerikaans zijn!

Bedankt voor alle leuke en lieve berichtjes!
Ik probeer zo snel mogelijk te reageren.

X

  • 16 September 2013 - 06:09

    Adriana Sietsma:

    We zijn blij te horen dat alles nu weer goed is met je, Merel. Geniet de rest van je verblijf maar, hoor. Nan en John Sietsma.

  • 16 September 2013 - 07:25

    Eric:

    We zijn zo blij dat jouw nachtmerrie nu over is gegaan in een droom. Geniet er met volle teugen van.

  • 16 September 2013 - 13:12

    Trijnie Lucht:

    Je kent mij niet Merel maar ik ken jou een beetje doordat ik jouw moeder ken.
    Ik ben heel blij voor je dat alles nu zo goed voelt en dat je een nieuwe start kunt maken. Wat ben jij een krachtige persoonlijkheid. Ik heb bewondering voor je.
    Ik wens je een hele mooie tijd toe en heel veel plezier bij alles wat je gaat ondernemen.
    Hartelijke groeten van Trijnie Lucht

  • 16 September 2013 - 15:29

    Annemieke:

    Fijn dat je nu bij een fijn gezin woont, ik hoop echt voor je dat het vanaf nu beter gaat en dat je kan genieten en je droom kan gaan waarmaken. Heel veel succes en plezier. Groetjes, Annemieke

  • 16 September 2013 - 16:24

    Inez Revet:

    Lieve Merel,

    Wat zijn we blij dat we nu weer een stralende en lachende Merel op skype zien. Het is voor jou echt een hele zware tijd geweest, maar ondanks alles ben je in je droom blijven geloven. Hiermee heb je wel bewezen een enorme doorzetter te zijn en wat zijn we trots op je. Bijna iedereen om ons heen gaf aan op het vliegtuig gestapt te zijn om je te halen, maar wij hebben al die tijd erop vertrouwd dat je sterk bent en het aan kon. Natuurlijk hebben ook wij ons hele grote zorgen gemaakt. Wat waren we blij toen Cheryl, een lerares van je school je mee nam naar haar huis. Je mocht hier verblijven na het nare facebook bericht van je eerste gastmoeder. Zo bijzonder dat er dan mensen zijn die zich je welzijn aantrekken en er dan voor je zijn. Barb, je local rep. heeft haar woord gehouden en ervoor gezorgd dat je nu bij hele fijne gastouders bent op een plek waar je niet meer opgesloten zit in het niets....... Ik ben benieuwd om meer te horen over hoe je nieuwe gastouders op ons lijken en het is natuurlijk geweldig dat we ze zelf gaan ontmoeten. En ook dat we je weer een knuffel kunnen gaan geven na alles wat er gebeurd is. Geniet van je geweldige ervaringen in Amerika en vooral ook van alle lieve mensen die je al ontmoet hebt en die je nog gaat ontmoeten.

    liefs,
    mama

  • 16 September 2013 - 16:59

    Laura :

    Echt super fijn dat jouw droom nu ook eindelijk echt kan beginnen! Ontzettend knap van je dat je je er zo doorheengeslagen hebt. We moeten snel een keer skypen! Xxx Laura

  • 16 September 2013 - 18:58

    Ria:

    Hoi Merel,

    Fijn om weer iets van je te lezen. Ik ben blij dat je het nu goed getroffen hebt.

    Ik ben trots op je. Groetjes Ria.

  • 17 September 2013 - 02:59

    Suzanne:

    Yay!
    I am so glad that everything worked out. Now I'm jealous that you have a jacuzzi and all that. It looks like the husband is a firefighter?! Wow kool.
    Have a great year I'll be following closely.
    Suz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

In de zomer van 2013 vertrek ik voor een schooljaar naar de Verenigde Staten. Een jaar waar ik super veel zin in heb en wat zeker het grootste avontuur van mijn leven gaat worden. Op mijn blog kan je mijn voorbereidingen lezen en natuurlijk ga ik jullie tijdens mijn reis ook op de hoogte houden!

Actief sinds 10 Juni 2013
Verslag gelezen: 716
Totaal aantal bezoekers 26089

Voorgaande reizen:

14 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Amerika

26 Juni 2015 - 30 Augustus 2015

Werken in Frankrijk

31 Juli 2013 - 06 Juni 2014

High school year Amerika

Landen bezocht: