Blog 2 - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van Merel Revet - WaarBenJij.nu Blog 2 - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van Merel Revet - WaarBenJij.nu

Blog 2

Blijf op de hoogte en volg Merel

03 December 2012 | Nederland, Zeewolde

Leuk om te zien dat mijn vorige blog door veel mensen bekeken is! Reden genoeg om een tweede blog te schrijven.
Ik had hem vorige week tijdens een bw uurtje geschreven omdat ik toch geen huiswerk had.
De onzin van een BW uur… verplicht huiswerk maken op school ook al heb je al je huiswerk al lang af.
Maar goed over BW uren ga ik geen blog schrijven want dat is niet bepaald interessant.

Sinds vorige week zondag is het contract getekend,. Dat betekend dat ik niet meer terug kan. Als Amerika mij goedkeurt wordt de zoektocht naar een gastgezin gestart.
Ik schat de kans heel klein dat ik afgewezen wordt. Volgens mij is dat nog nooit gebeurt.
Mijn aanmeldingspakket is donderdag verzonden.
Ik mocht een heel boekwerk over mezelf invullen.
Wat zijn je hobby’s, beschrijf jezelf eens, wat wil je doen als je in Amerika bent?
Allemaal van dat soort vragen. Gelukkig waren het niet echt moeilijke vragen.
Ik werd vrijdag gebeld door Into omdat ze nog een vraag hadden over mijn formulieren en wat ik begreep gingen ze daarna alles opsturen naar Amerika!!!

Het idee dat ik een jaar naar Amerika ga is nog niet helemaal geland. Het is een gek idee maar wel heel leuk.

Wat ga ik precies doen?
Ik ga een jaar bij een gastgezin in Amerika wonen en daar naar de middelbare school.

Voordat ik naar mijn gastgezin vertrek ga ik vijf dagen naar New York met meerdere uitwisselingsstudenten van Into. Daar heb ik natuurlijk ook heel veel zin in want New York lijkt mij een geweldige stad!

Ik kan niet wachten om een jaar naar Amerika te gaan. Een groot nadeel is dat ik mijn familie bijna een jaar niet zie.
Gelukkig zijn er genoeg manieren om contact te houden, bellen, skype, facebooken en whappen.

Ik ga jullie op de hoogte houden van mijn Amerika avontuur.
Er moet nog heel wat gebeuren voor ik vertrek.
Het belangrijkste is toch echt mijn diploma halen.
Dan mag ik nog flink wat huiswerk maken en heel veel leren.

Ik zou zeggen, tijd om aan mijn huiswerk te gaan…

Xxx

  • 06 Januari 2013 - 19:10

    Tanja:

    Ik had een vraagje want ik wil dit ook heel erg graag, alleen ik zit op het vwo en dan wil ik natuurlijk wel een vwo diploma en geen vmbo diploma.. Weet jij hoe dit zit? en wat voor een niveau doe jij?

  • 07 Januari 2013 - 18:31

    Merel:

    Hoi Tanja,

    Wat leuk dat je mijn blog leest!

    Ik zit dit jaar in het laatste jaar van de havo.

    Volgens mij is het zo dat je in Amerika 12 jaar naar school gaat.
    6 jaar lager onderwijs en 6 jaar middelbaar.
    Ze kunnen daar ook niet blijven zitten.
    Met vwo heb je die 12 jaar onderwijs al in Nederland gehad en mag je volgens mij niet meer naar high school..
    Je kan wel tussen v5 en v6 een jaar gaan.

    Voor de zekerheid kun je contact opnemen met into (of een andere high school year organisatie) die kunnen je er veel meer over vertellen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

In de zomer van 2013 vertrek ik voor een schooljaar naar de Verenigde Staten. Een jaar waar ik super veel zin in heb en wat zeker het grootste avontuur van mijn leven gaat worden. Op mijn blog kan je mijn voorbereidingen lezen en natuurlijk ga ik jullie tijdens mijn reis ook op de hoogte houden!

Actief sinds 10 Juni 2013
Verslag gelezen: 1571
Totaal aantal bezoekers 25989

Voorgaande reizen:

14 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Amerika

26 Juni 2015 - 30 Augustus 2015

Werken in Frankrijk

31 Juli 2013 - 06 Juni 2014

High school year Amerika

Landen bezocht: