School - Reisverslag uit Watertown, Verenigde Staten van Merel Revet - WaarBenJij.nu School - Reisverslag uit Watertown, Verenigde Staten van Merel Revet - WaarBenJij.nu

School

Blijf op de hoogte en volg Merel

19 Maart 2014 | Verenigde Staten, Watertown

Allerliefste blog lezers

Wat is het toch elke keer leuk om te zien dat mijn reisblog toch behoorlijk goed wordt gelezen. Ik had verwacht dat ik maar 10 mensen zou hebben die mijn blog zouden lezen, maar het wordt toch beter gevolgd dan verwacht. Dankjewel voor het lezen van mijn blogs en extra bedankt voor alle leuke reacties.

Vandaag realiseerde ik me dat ik eigenlijk nog nooit een blog over school heb geschreven. Amerikaanse scholen zijn anders dan de Nederlandse en ik denk dat het wel leuk is om iets over mijn school hier te vertellen.

De school waar ik naar toe ga is Waverly South Shore school. Tot een aantal jaren geleden waren dit twee scholen, 1 in SouthShore en 1 in Waverly. Voor de sporten waren ze al samen, maar voor de lessen waren de scholen apart. Een aantal jaren geleden is in South Dakota de wet ingevoerd dat elke school 100 leerlingen of meer moet hebben. Omdat South Shore niet genoeg leerlingen had (een tekort van 4) zou de school moeten sluiten. Als oplossing zijn Waverly en South Shore samengevoegd en daarom zijn we nu 1 school. We gaan allemaal naar school in Waverly, maar de school heet nu waverly south shore. De South Shore gym wordt nog wel gebruikt voor sport trainingen, dus dat betekent dat onze school 2 gyms heeft. South Shore is ongeveer 15 minuten bij Waverly vandaan.
Mijn school is een K-12 school, dat betekent dat we van pre-school tot 12th grade gaan.
Pre-school, kindergarden en 1th grade tot 6th grade is elementary, 7th en 8th grade is middle school/junior high en 9th tot 12t grade is high school. Voor high school worden niet de nummers van de klassen genoemd, maar elke klas heeft een andere naam.
9th grade freshman
10th grade  sophomore
11th grade  junior
12th grade  senior
Ik ben dit jaar een senior en dat betekent dat ik ga ‘afstuderen’ dit jaar.

Elke ochtend om 7.30 uur verlaat ik mijn huis, een van mijn ouders brengt mij dan naar de bus. De bus komt elke dag om precies dezelfde tijd aanrijden, 7.42 uur. Hoe de buschauffeur dat voor elkaar krijgt weet ik niet. In Nederland heb ik nog nooit een bus gehad die op tijd komt.
De busrit naar school is ongeveer 20 minuten. Ja een busrit in een echte gele Amerikaanse schoolbus. Ik moet toegeven dat die er in films veel beter uitzien dan in het echt. De busrit is super hobbelig en de kleine kinderen schreeuwen en staan tijdens de rit.
Op school is het mogelijk om te ontbijten, dat heb ik nu twee keer gedaan, meestal eet ik gewoon thuis.
Mijn eerste uur begint om 8.26 uur en dat is Spaans. Dit is een freshman klas, persoonlijk vind ik Spaans niet zo heel erg leuk. Het is behoorlijk saai.
Mijn tweede uur heb ik Engels, dit is een sophomore klas. Tijdens het eerste semester was dit speech en nu is het dus gewoon Engels. De eerste paar weken hebben we grammatica stencils gedaan en nu zijn we een boek aan het lezen. Een super saai boek en daar moeten we worksheets bij maken.
Mijn derde uur is mijn favoriete klas. Het 1e semester was het psychologie en nu is het sociologie. Ik vind het interessant en tijdens deze les heb ik veel leuke mensen in mijn klas.
Mijn vierde uur heb ik een studyhall, dat is een uur om huiswerk te maken. Meestal heb ik al mijn huiswerk al af en zit ik een beetje op mijn laptop. (we hebben allemaal een laptop van school die we het hele jaar mogen gebruiken) Ik moet toegeven dat veel van mijn blogs tijdens studyhall worden geschreven. Zo ook deze haha.
Het 4e uur is advisery, elke klas gaat naar hun homeroom. Ik zit met de seniors. Tijdens advisery doe je eigenlijk helemaal niets, huiswerk bijwerken of gewoon met mensen praten.
Toen we nog one act hadden, hadden we vaak repetitie tijdens advisery en nu werken we aan de high school play tijdens advisery.
Om 12.30 uur is er lunch. Onze lunch is elke dag anders. Voor lunch sta je soms best lang in de rij, maar ik heb geluk dat ik een senior ben. Om een of andere bizarre reden hebben de seniors het recht om voor te dringen in de rij.
Lunch is niet elke dag even lekker, maar gelukkig meestal wel te eten. We hebben elke dag de keuze tussen een fruit soort en een groente, of allebei. Dan krijg je het eten wat voor die dag op het menu staat en als keuze kan je nog naar de salade bar. Al het eten wordt op zo’n mooi Ameriaans dienblad met vakjes gelegd en een klein pakje melk kan natuurlijk niet ontbreken.
Voor lunch hebben we allemaal onze vaste plek. De eerste dag van het jaar heeft iedereen een plek gekozen en daar zit je voor de rest van het jaar. Dat is een soort van ongeschreven regel.
Na lunch heb ik band of koor. Dat wordt elke dag omgewisseld. Vandaag is een band dag en daar ben ik wel blij mee, want ik vind band leuker dan koor.
Mijn 7e uur heb ik US History een junior klas. Niet iets wat ik leuk vind om te leren, maar gelukkig is het wel altijd gezellig en heb ik een goede leraar. (Hij is ook mijn psychology/sociology leraar.)
Het laatste uurtje van de dag is een relaxed uurtje voor mij. De ene dag help ik de muzieklerares met les geven aan 1th en 2ndgrade en de andere dag zitten we gewoon in het lokaal. Meestal speel ik wat op de piano en hebben we random gesprekken.
15.26 uur is het moment dat de laatste bel gaat en dan is de lesdag over.
Na schooltijd zijn de sporttrainingen en wedstrijden. Tijdens basketball had ik 2 keer per week ‘s avonds band.
Vanaf volgende week begint track seizoen en ik ga student manager zijn. Dat betekent dat ik elke dag naar alle training en ook naar alle wedstrijden ga. Lekker druk, maar ik denk dat het heel leuk gaat worden. Ik vind het zo leuk om betrokken te zijn bij zoveel mogelijk activiteiten.
Tegelijk met track practice beginnen ook de play practices na schooltijd. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan regelen. Het isnatuurlijk onmogelijk om op twee plaatsten tegelijk te zijn. Aangezien we een kleine school zijn doet bijna iedereen meerdere activiteiten en een groot deel van de play cast zit ook in het track team.

Zoals jullie merken zijn het lange en drukke dagen hier op school, maar dat is juist erg leuk. Echt Amerikaans, inclusief schoolbussen, grote lockers, waterfonteinen in de gangen en schoolspirit. Elke dag zie ik tenminste 10 mensen die kleren dragen met de schoolmascotte er op, namelijk een Coyote.
Natuurlijk heb ik ook wat coyote wear in mijn kledingkast.

Ik hoop dat jullie nu een beetje een beeld hebben van mijn schoolleven hier. Vragen zijn natuurlijk altijd welkom en die beantwoord ik met veel plezier.

au revoir, chiao, bye, adios, doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

In de zomer van 2013 vertrek ik voor een schooljaar naar de Verenigde Staten. Een jaar waar ik super veel zin in heb en wat zeker het grootste avontuur van mijn leven gaat worden. Op mijn blog kan je mijn voorbereidingen lezen en natuurlijk ga ik jullie tijdens mijn reis ook op de hoogte houden!

Actief sinds 10 Juni 2013
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 25973

Voorgaande reizen:

14 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Amerika

26 Juni 2015 - 30 Augustus 2015

Werken in Frankrijk

31 Juli 2013 - 06 Juni 2014

High school year Amerika

Landen bezocht: