Homecoming week en bezoek van mijn ouders - Reisverslag uit Watertown, Verenigde Staten van Merel Revet - WaarBenJij.nu Homecoming week en bezoek van mijn ouders - Reisverslag uit Watertown, Verenigde Staten van Merel Revet - WaarBenJij.nu

Homecoming week en bezoek van mijn ouders

Blijf op de hoogte en volg Merel

15 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Watertown

Homecoming week is echt een big thing hier in Amerika. Een week geleden heb ik mijn tweede homecoming week meegemaakt die weer anders was dan mijn eerste.
Maandag was het throwback day, iedereen was verkleed als iets van Jaren terug. Ik had een pink ladie outfit, zoals in grease.
‘S avonds hadden we cornation. Twee docenten hadden vanalles te vertellen en het Football team, Volleyball team en cheerleaders werden voorgesteld. Dat was leuk. Verder deden leerlingen uit elke klas een act. Dat was leuk om te zien. Vooral de seniors waren super grappig!Tijdens cornation werden ook onze homecoming King and Queen gekroond.
Dinsdag was het superhero en teacher look-a-like day. Deze dag ben ik niet verkleed gegaan. We hadden een college fair in town en dat was best saai. De lunch daarentegen was leuk, met alle seniors en juniors bij pizza ranch. ‘s middags gingen we naar een andere college fair en daar was Annachiara ook. Toen ik met haar stond te praten zag ik een uitwisslingsstudent uit Duitsland. Ik stelde Anna aan hem voor en ook de andere bleken uitwisselingsstudenten te zijn. We hebben dus staan praten met een stuk of 8 mensen van all over the world. Ontzetend leuk.
Terug op school hebben we in de gym hints gespeeld met de hele school.
Woensdag was er tijdens het 5e uur een spellen parcours op het football veld. Daar hebben we grappige spellen gespeeld. Zo werd iemands gezicht volgespoten met scheerschuim en moest iemand anders van een afstand Cheetos naar hem gooien. Het was de bedoeling dat er 5 bleven plakken.
Donderdag was het voor de seniors America day en we droegen allemaal de kleuren van de vlag. Tijdens het 6e uur was het een wedstrijd huttenbouwen van karton. Dat was ontzettend leuk en wij hebben gewonnen!
Daarna werd ik opgehaald door mijn gastouders om naar het vliegveld te gaan! De rit kon mij niet snel genoeg gaan en ik zat te stuiteren op de achterbank. Op het vliegveld aangekomen hebben we ook nog een tijdje moeten wachten en ik was behoorlijk vrolijk.
Op het moment dat ik mijn ouders zag kon ik het toch niet laten om wat tranen te laten vallen. Het is zo gek om ze na 2 maanden weer in het echt te hebben gezien. Ook voor hun was het behoorlijk onrealistisch.
We hebben bij een restaurant in Fargo gereden en daarna begonnen we aan de lange rit terug. Ik heb geprobeerd te slapen, maar dat lukte niet echt. Ik was blij toen we thuis aankwamen en ik ze eindelijk het huis in het echt kon laten zien.
Die avond hebben we meteen de cadeautjes gedaan, die hadden ze meegenomen uit Nederland. Ik ben weer verenigd met mijn hagelslag, stroopwafels, dropjes, goede chocolade en pepernoten!
Vrijdag ben ik met de bus naar school gegaan en mijn ouders en verakay kwamen om half 10. Ik heb ze een rondeiding door de school gegeven en ze hebben mij zien volleyballen. Waar ik een punt scoorde, voor het andere team.
We hebben op school geluncht en na de lunch deed de primary school een parade en er was een korte pepreally.
Na schooltijd hebben we boodschappen gedaan en zijn we naar de brandweerkazerne bij het vliegveld geweest, (mijn gadtvader is brandweerman en ambulance broeder.) We hebben daar een rondleiding gekregen en een taart gebracht voor zijn 20 jarige jubileum.
Thuis heeft papa spaghetti gemaakt en daarna was het tijd voor de homecoming game. Dik ingepakt zijn we richting school gegaan. We hebben alleen het eerste kwart van de wedstrijd bekeken omdat het echt te koud was en ik me ziek voelde. Thuis hebben we lekker in de thuisbioscoop film gekeken, een stuk warmer dan buiten in de regen staan.
Zaterdag ochtend ben ik met mijn ouders naar Walmart gegaan. ‘S middags zijn we naar mijn tweede gastgezin geweest en dat was een bijzondere ontmoeting. Daarna brachten we een bezoek aan mijn docent van Florence en dat was super gezellig. Op de terugweg zijn we nog langs de andere firehall geweest en een cherry berry frozen yoghurt mocht niet ontbreken.
Ondertussen was Verakay bezig met de voorbereidingen voor het ‘feestje’ en toen we terug kwamen waren er al wat mensen. Ze hadden wat vrienden uitgenodigd om mijn ouders te ontmoeten. We hebben samen gegeten en ‘s avonds met Anna en haar gastgezin weerwolven gespeeld. Kortom een drukke maar geslaagde dag.
Zondag was de dag dat papa alweer weg zou gaan, gelukkig hebben we eerst nog samen een bezoek gebracht aan de Fargo mall. Daar hebben we Cacie en Tina ook ontmoet en dat was echt super gezellig! Ik ben zo blij dat ik die meiden weer heb gezien!
Het afscheid van papa was toch best moeilijk, beseffen dat ik hem 8 maanden niet zie is toch moeilijk.
Maandagochtend zijn mama en ik meegeweest naar Verakay haar reisbureau. Daar heb ik een presentatie geveven over Nederland voor haar personeel. Daarna zijn we gaan winkelen in de mall en hebben we lekker geluncht.
Dinsdag zijn we bij pizza ranch geweest en bij het memorial. We zijn nog bij een paar winkels geweest en daarna lekker naar huis. In de tuin zitten en Verakay heeft on swat taekwando geleerd.
Woensdag was het de dag om ook van mama afscheid te nemen. Na een lunch bij T.G.I Friday was het echt tijd om naar het vliegveld te gaan. Na een zwaar afscheid zijn we weer naar huis gereden.
De tijd met mijn ouders is voorbij gevlogen, maar het was super. Ik ben zo dankbaar dat ze de kans hebben gekregen om te zien waar ik nu woon en het is geweldig hoe ze met mijn gastouders omgaan. Zij lijken zoveel op elkaar en het klikt super goed.

Eigenlijk zouden we vandaag naar de blackhills gaan, maar omdat het weer daar super slecht is blijven we dit weekend hier. Dat betekend een extra dagje school, een schoolweek van 2 dagen is echt verschrikkelijk lang. Daar heb ik sowieso een weekend van 3 dagen voor nodig en dat komt goed uit want maandag zijn we vrij.

Nu is mijn blog eindelijk weer helemaal up to date. Het is voor mij een stuk leuker om te schrijven over iets wat nog maar net is gebeurd dan over dingen van weken geleden.
Ik heb al een aantal onderwerpen gekregen waar jullie graag willen dat ik over schrijf. Dat ga ik zeker doen, suggesties zijn altijd welkom!
Ook wil ik snel weer foto’s gaat uploaden op mijn album. Als je graag aan de mailinglist toegevoegd wil worden hoor ik het graag. Dit weekend wil ook weer eens een filmpje gaan posten over mijn leven hier tot nu toe….

Lots of Love
Merel

  • 15 Oktober 2013 - 07:19

    Eric:

    Lieve Merel,
    Ook wij vonden het fijn om jou weer te zien en te kunnen knuffelen. Het was zo leuk om een paar dagen in jouw Amerikaanse leven mee te kunnen draaien. We zijn zo blij voor je dat je nu zo goed terecht gekomen bent. Wat een lieve gastouders heb je en wat een leuke mensen heb je om je heen in Watertown en op school. Graag hadden we langer willen blijven, maar helaas was dat niet mogelijk. Ga de komende 8 maanden lekker genieten. Ik ben echt jaloers op je.
    Liefs,
    Papa

  • 15 Oktober 2013 - 13:55

    Inez Revet:

    Lieve Merel,

    wat was het geweldig om bij je te zijn en ook ik ben zo dankbaar dat we deze kans hadden. Ik kan me zo voorstellen dat je je zo thuis voelt in Amerika en wat heb je geweldige gastouders. Zoals je ook schrijft klikt het zo goed met elkaar en ik voelde me dan ook al direct thuis. Ook de mensen die we mochten ontmoeten, zoals Toni, Toni, Annachiara, Jesse + family en Cheryl zijn allemaal zo ontzettend aardig. En wat was het leuk om op te borrel te zijn bij de overburen. Wat hebben we genoten samen en wat was het fijn om je weer te knuffelen en om te mogen zien waar je woont, etc. We hebben ook enorm gelachen; de foto van het Memorial park zal ik gaan inlijsten, goed? En ook ik vond het afscheid zo ontzettend moeilijk en ik mis je nu al. Maar tegelijkertijd gun ik je deze ervaring met heel mijn hart, dus ga wel héél veel genieten hoor! En je Engels is al zo verbeterd, echt super. Ik kan dan ook alleen maar zeggen dat ik zo trots op je ben.

    Lots of hugs and love for all of you,


    mama

  • 15 Oktober 2013 - 16:38

    Opa Wim En Natuurlijk Ook Oma Joke.:

    Lieve kleindochter,
    Wat heerlijk om zo'n opgeruimd verslag te mogen lezen. Natuurlijk is het even moeilijk om weer afscheid te nemen van je ouders, maar ook dat is goed, stel je eens voor dat dat anders zou zijn? Zeker als je zelf een leuke tijd beleeft vliegt de tijd. Weet je dat het over 10 weken alweer Kerstmis is? En Kerstfeest in Amerika is een belevenis op zich en jij gaat dat ook beleven. Heerlijk toch? Ik (Opa) zal tot kerstmis nog deelnemen aan de longrevalidatie in Salem in Ermelo. Dan zit dat halfjaar er ook weer op. Wat ik daar leer? Nu een van de dingen is "leren ademhalen". Zeg ik: Toen ik bijna 85 jaar geleden geboren ben, ben ik ook adem gaan halen en daarbij heb ik nooit nagedacht, dat ging vanzelf. Nu op mijn oude dag moet ik daarbij daarover gaan denken en het goed leren! Ja een mens is nooit te oud om te leren denk ik maar. Maar ik ga er graag naar toe en leer daar ook mijn conditie goed bij te houden en daar goed mee om te gaan.
    Als ik jarig ben zal ik in februari een feestje geven, ongeveer zoals Oma dat deed toen ze 80 werd. Ik nodig je vast uit, maar ik verwacht dat je lekker blijft genieten van je Amerikaanse tijd en zien wij elkaar later in het jaar wel als jij weer terug in Nederland bent. O, ja vergeet niet om St Nicolaas te vieren daar in Watertown. Zoiets oer-Hollands vieren in Amerika dat moet geweldig zijn. Merel, je zult zien dat je voor je het weet weer naar Nederland zult vliegen, maar voor die tijd lezen wij heelbgraag hoe het jou vergat en zien graag je foto's.
    Veel liefs en groeten aan je USA-parents.
    Oma en Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

In de zomer van 2013 vertrek ik voor een schooljaar naar de Verenigde Staten. Een jaar waar ik super veel zin in heb en wat zeker het grootste avontuur van mijn leven gaat worden. Op mijn blog kan je mijn voorbereidingen lezen en natuurlijk ga ik jullie tijdens mijn reis ook op de hoogte houden!

Actief sinds 10 Juni 2013
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 26061

Voorgaande reizen:

14 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Amerika

26 Juni 2015 - 30 Augustus 2015

Werken in Frankrijk

31 Juli 2013 - 06 Juni 2014

High school year Amerika

Landen bezocht: