Spring break, ECC band festival and SADD - Reisverslag uit Watertown, Verenigde Staten van Merel Revet - WaarBenJij.nu Spring break, ECC band festival and SADD - Reisverslag uit Watertown, Verenigde Staten van Merel Revet - WaarBenJij.nu

Spring break, ECC band festival and SADD

Blijf op de hoogte en volg Merel

08 April 2014 | Verenigde Staten, Watertown

Hallo Netherland people (dat is hoe mij vriendin Amanda jullie noemt)

Er is weer heel wat gebeurd in South Dakota. Eigenlijk veel te veel om in een blog te schrijven. Daarom vertel ik alleen over de aller belangrijkste dingen.

Ongeveer 2 weken geleden hadden we spring break, daar zullen de meeste mensen wel van gehoord hebben. Ik dacht altijd dat het een week was, maar helaas. Spring break is welgeteld twee dagen donderdag en vrijdag.
Donderdag ben ik met vriendinnen en de moeder en vriend van een van de meiden naar Sioux Falls geweest. Onze ochtend hebben we doorgebracht bij de tandarts. Gelukkig konden we na een lekker ontbijtje bij Ihop naar de mall.
Lekker winkelen en rond een uur of 3 zijn we naar een hele grote sportwinkel gegaan. Niet echt mijn ding, maar het was wel heel erg grappig dat er een reuzenrad in het midden van de winkel stond.
Op de terugweg hebben we bij Hardees burgers gehaald en die hebben we in de auto gegeten. Dat vind ik toch wel bijzonder dat zoveel mensen hier in de auto eten.

Vrijdag ben ik met 2 vriendinnen bij een prom van een andere school gaan kijken. Dat was wel leuk om te zien. Iedereen zag er heel erg mooi uit. Onze prom is aankomende zaterdag en daar heb ik best wel veel zin in. Omdat ik een uitwisselingsstudent ben hebben de leraren bedacht dat het leuk is als ik de juniors help met het decoreren van prom. Hartstikke leuk natuurlijk en vrijdag heb ik daarom de hele dag geen les.
Terugkomend op de vrijdag in spring break, we hebben onze avond doorgebracht bij mij thuis. In de Jacuzzi en film kijken. Zaterdag bij een vriendin wezen slapen en samen op haar nichtjes gepast.

ECC band festival
Nadat het vorige week niet door ging vanwege een sneeuwstorm was het dinsdag dan eindelijk tijd voor het ECC band festival. Al weken hebben we hier voor geoefend, in totaal 10 verschillende muziekstukken.
Dinsdagochtend kwamen de bands van 4 andere scholen naar onze school en samen vormden we een 165 personen tellende band. Na de hele dag samen geoefend te hebben, was ‘s avonds het concert. Dat was een ontzettend leuke ervaring en ik ben zo blij dat ik een onderdeel van de school band mag zijn.

Dit weekend hebben we SADD convention gehad. SADD staat voor Students Against Destructive Decisions. Als SADD chapter doen we verschillende dingen om leerlingen te motiveren om de juiste keuzes te maken. Niet drinken en roken, niet pesten, opletten met wat je doet en allemaal van dat soort dingen. Dit weekend hadden we state convention met alle SADD chapters East of the Missouri river. Dat zijn de scholen van de halve staat.
We hebben verschillende gastsprekers gehad en ‘optredens’ met een boodschap bekeken. Het was ontzettend leuk om daar te zijn. Met onze eigen groep hebben we in de avond in een van de hotelkamers heel lang zitten praten. Iedereen had de mogelijkheid om te vertellen waarom ze in SADD zitten. Geloof mij, er is geen leerling die geen tranen heeft gelaten. Het was heel heftig om alle verhalen te horen, maar als SADD chapter zijn we een heel stuk closer geworden.

Het is een gek idee dat het alweer april is. Nu kan ik zeggen dat ik volgende maand 18 word, dat Marion hier komt en we samen naar New York gaan. Het is nog minder dan 2 maanden voor ik South Dakota verlaat. Daarom ga ik er nu echt nog een toptijd van maken!

Dit weekend is prom, de track wedstrijden beginnen en woensdag ga ik met de uitwisselingsstudenten naar Minneapolis voor een baseball game. Daar heb ik super veel zin in!

Ik laat snel weer wat horen!

Liefs vanuit Waverly (ja,ja ik schijf mijn blog op school…)

  • 08 April 2014 - 09:54

    Inez Revet:

    Lieve Merel,

    zo leuk weer om je blog te lezen. SADD lijkt me erg zinvol en wie weet kun jij zoiets ook in Nederland gaan introduceren. Je hebt nu zelf ervaren hoe waardevol het is om met elkaar te delen over wat er in je leven speelt. Dit is toch zoveel beter dan allemaal de schijn maar op te houden, met als gevolg dat je niet echt contact met de ander kunt hebben. Echt super dat je dit hebt mogen meemaken. Nog heel veel plezier gewenst tijdens de laatste 2 maanden. Ik tel eerlijk gezegd al wel af hoor. Zo fijn dat je over 2 maanden weer gezellig thuis bent. Veel liefs, mama

  • 09 April 2014 - 12:21

    Opa's Wim:

    Merel.
    Niet alleen is het leuk je blog te mogen lezen, maar nog leuker is het te merken dat je een heel positieve ontwikkeling hebt doorstaan. Je bent nu een volwassen en een kodate jongedame. Iemand die weet wat ze wil. Maak er een geweldige tijd van zolang je daar nog bent.
    Opa Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

In de zomer van 2013 vertrek ik voor een schooljaar naar de Verenigde Staten. Een jaar waar ik super veel zin in heb en wat zeker het grootste avontuur van mijn leven gaat worden. Op mijn blog kan je mijn voorbereidingen lezen en natuurlijk ga ik jullie tijdens mijn reis ook op de hoogte houden!

Actief sinds 10 Juni 2013
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 25987

Voorgaande reizen:

14 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Amerika

26 Juni 2015 - 30 Augustus 2015

Werken in Frankrijk

31 Juli 2013 - 06 Juni 2014

High school year Amerika

Landen bezocht: