Veranderingen en koffer inpakken - Reisverslag uit Watertown, Verenigde Staten van Merel Revet - WaarBenJij.nu Veranderingen en koffer inpakken - Reisverslag uit Watertown, Verenigde Staten van Merel Revet - WaarBenJij.nu

Veranderingen en koffer inpakken

Blijf op de hoogte en volg Merel

28 December 2013 | Verenigde Staten, Watertown

Deze blog heb ik geschreven op 17 december, maar ik had nog geen tijd gehad om hem te plaatsen.

Voordat je begint met lezen, maak je geen zorgen dat ik weer van gezin ga wisselen. Dat is absoluut niet het geval.

De afgelopen weken ben ik heel erg verandert. Ik ben in zoveel dingen gegroeid. Mijn jaar begon met heel wat problemen. Twee verkeerde plaatsingen en hier ging het in het begin ook niet helemaal goed. Ik was nog heel erg veel bezig met wat er allemaal was gebeurt en vond het heel moeilijk om hier te wennen. In mijn hoofd was ik nog steeds in het verleden of al ver in de toekomst.
Helaas ben ik de eerste paar weken ook veel ziek geweest. Ik vond het moeilijk om alles te verwerken en had niet het gevoel dat ik op een goede plek zat. Mijn gezin is vanaf het begin geweldig, maar ik had steeds toch wel moeite met het feit dat het hier allemaal zo anders is als ik verwachte.
Sinds een paar weken zijn er dingen verandert. Ineens zie ik in dat ik hier goed ziet. Ik zie de voordelen van een kleine school en begin vrienden te maken.
Het is zo leuk dat iedereen op school elkaar kent. Iedereen groet elkaar in de gangen en regelmatig vragen random mensen hoe het met mij gaat. Dat vind ik echt super leuk. Langzaam begin ik de meeste mensen te kennen, maar er zijn er nog genoeg die ik beter wil leren kennen.
Mijn kijk op mijn tijd hier is verandert. Ik ben een stuk positiever en dat zorgt er voor dat ik meer van mijn jaar geniet.
Natuurlijk heb ik wel eens een dipje maar het gaat een stuk beter!

We hebben sinds 3 weken sneeuw op de grond liggen. De temperaturen zijn flink gedaald en als het -13 is spreken we van een warme dag.
Nog 9 dagen en dan is het kerst. Alle kerstdecoraties hangen hier al maanden in de winkels. De dag na Thanksgiving verschenen alle kerstlampjes en ook ons huis is in kerst sfeer.

Gisteren ben ik begonnen met het inpakken van mijn koffer. Wat een heerlijk gevoel om allemaal zomer kleren in mijn koffer te stoppen! Woensdag avond vertrekken we naar Sioux Falls en donderdag ochtend heel vroeg vliegen we naar Houston Texas! Daar heb ik echt heel erg veel zin in.
23 december komen we terug en dan rijden we vanaf het vliegveld door naar de black hills. We vieren kerst bij de zoon van mijn gastouders. We zitten in een huisje in de hills! Een van de dagen zullen we gaan skieen en we gaan naar mount rushmore! (de presidents gezichten in de berg)
Na de kerst gaan we weer naar huis en de 28e hebben we een rit met een arreslee.
Kortom het gaat een super leuke chrismas break worden.
Verder hoop ik nog met vrienden te kunnen afspreken en 2 januari hebben we een basketball game. Ik speel in band en dat betekend dat ik bij elke thuiswedstrijd moet spelen.

Zo gek dat het jaar alweer bijna voorbij is. Ik herinner me de jaarwisseling van afgelopen jaar. Het moment dat ik kon zeggen ‘’dit jaar ga ik naar Amerika.’’ En nu ben ik hier. Nog even en mijn high school jaar is al over de helft.

Inmiddels zijn we alweer terug en ik ga zo snel mogelijk een update plaatsen over onze reis.

Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

In de zomer van 2013 vertrek ik voor een schooljaar naar de Verenigde Staten. Een jaar waar ik super veel zin in heb en wat zeker het grootste avontuur van mijn leven gaat worden. Op mijn blog kan je mijn voorbereidingen lezen en natuurlijk ga ik jullie tijdens mijn reis ook op de hoogte houden!

Actief sinds 10 Juni 2013
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 25986

Voorgaande reizen:

14 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Amerika

26 Juni 2015 - 30 Augustus 2015

Werken in Frankrijk

31 Juli 2013 - 06 Juni 2014

High school year Amerika

Landen bezocht: