New York - Reisverslag uit Valley City, Verenigde Staten van Merel Revet - WaarBenJij.nu New York - Reisverslag uit Valley City, Verenigde Staten van Merel Revet - WaarBenJij.nu

New York

Blijf op de hoogte en volg Merel

06 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Valley City

De dagen in New York zijn voorbij gevlogen. We hebben zoveel leuke dingen gezien en gedaan! Het belangrijkste van een kamp vind ik toch wel de mensen met wie je bent. De fun factor wordt bepaald door de sfeer. Die was geweldig! We waren in totaal met 6 Nederlandse meiden en het was echt super gezellig. We hebben heel wat afgelachen en gezellig gepraat. Er is geen enkele discussie geweest en dat terwijl we 4,5 dagen bij elkaar waren. We hebben echt een toptijd gehad met z’n allen.

New York is echt een geweldige stad, vooral als de zon schijnt. De eerste dag had de zon daar helaas niet zo veel zin in en hebben we de hele dag in de regen gelopen. We zijn een stuk door centralpark gelopen en zijn daarna richting Macy’s gegaan. Daar hadden we vrije tijd om te gaan shoppen! Natuurlijk hebben we dat ook gedaan, maar pas na een heerlijke frappuccino bij Starbucks. Mijn aller eerste Amerikaanse Dollars heb ik uitgegeven bij Starbucks, is dat niet leuk.
’S avonds heb ik Suzanne (mijn achternicht uit New York) ontmoet in ons hostel. Het was heel erg leuk om haar te zien. We hebben gezellig zitten praten.
De kampleiding had ons de optie gegeven om naar times square te gaan. Na heel lang twijfelen (niet dus) kozen we er voor om mee te gaan. Een hele goede keuze want times square is geweldig! Daar kwam pas echt het besef dat ik in New York was 
Vrijdag was het weer lekker warm met een strak blauwe lucht. We zijn met een echte Amerikaanse schoolbus naar de haven voor de statue of liberty cruise gereden.
Daar zijn we met de boot naar het Vrijheidsbeeld gegaan. Vanaf het water heb je prachtig uitzicht op de skyline van Mannhattan en het Vrijheidsbeeld.. In één woord, geweldig!
Die middag zijn we gaan winkelen in Soho waar ik een geweldig jurkje heb gekocht.
’S avonds zijn we bij de brooklynn brigde geweest. Wauw daar heb je prachtig uitzicht over de stad die er door de lampjes heel sprookjesachtig uitziet.
De laatste dag zijn we top of de rock gegaan ook vanaf daar heb je uitzicht over de hele stad, maar dan vanaf boven. Super mooi, of zoals ze in Brabant zeggen keigaaf^^
Omdat we nog niet genoeg geshopt hadden de dagen daarvoor zijn we ’s middags naar 5th avenue geweest. Het stikt daar van de leuke, maar helaas ook dure winkels. Uiteindelijk heb ik bij Zara een geweldig jurkje gevonden voor maar $20.
Onze laatste avond hebben we doorgebracht op de gang voor onze kamer. Gezellig pratend en heel veel lachen samen met twee Zwitserse meiden.

Ik kijk terug op een toptijd in New York die ik nooit meer vergeet.

Inmiddels ben ik al bij mijn gastgezin, maar daar ga ik pas in mijn volgende blog over schrijven.

Liefs

  • 06 Augustus 2013 - 09:58

    Inez Revet:

    Lieve Merel,

    leuk om te lezen dat je je dagen in New York zo positief ervaren hebt. Wij leven met je mee en zijn echt blij voor je. Nu ben je bij je gastgezin in Valley City en wij kijken er naar uit om over jouw ervaringen te horen/lezen. We vertrouwen erop dat het een prachtige en leerzame tijd gaat worden.

    liefs,
    mama

  • 06 Augustus 2013 - 12:14

    Eric:

    Je maakt me wel jaloers. Fijn dat je het zo leuk hebt. Ben benieuwd naar de verschillen tussen NY en Valley City.

    Liefs,
    Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

In de zomer van 2013 vertrek ik voor een schooljaar naar de Verenigde Staten. Een jaar waar ik super veel zin in heb en wat zeker het grootste avontuur van mijn leven gaat worden. Op mijn blog kan je mijn voorbereidingen lezen en natuurlijk ga ik jullie tijdens mijn reis ook op de hoogte houden!

Actief sinds 10 Juni 2013
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 25999

Voorgaande reizen:

14 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Amerika

26 Juni 2015 - 30 Augustus 2015

Werken in Frankrijk

31 Juli 2013 - 06 Juni 2014

High school year Amerika

Landen bezocht: