Het is begonnen - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Merel Revet - WaarBenJij.nu Het is begonnen - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Merel Revet - WaarBenJij.nu

Het is begonnen

Blijf op de hoogte en volg Merel

01 Augustus 2013 | Verenigde Staten, New York

Het is begonnen

Na anderhalf jaar wachten was het gisteren dan eindelijk zo ver. Mijn vertrek naar Amerika. Toch wat gespannen vertrokken we ’s ochtends naar Schiphol.
Dat het zomertijd is kan je goed merken want het is daar één grote chaos. Voor de incheckbalies staan gigantische rijen. Gelukkig is heb ik een veel reizende papa en mocht ik inchecken bij de previum balie (of hoe dat ook heet.) Dat scheelde heel wat wachttijd.
Bij een laatste spullen check kreeg ik de schrik van mijn leven. Mijn moneybelt met paspoort en ticket was weg. In paniek naar de wc’s gerend waar ik dat stomme ding had laten liggen. Wat een goed begin  Gelukkig is alles goed gekomen en kon ik na een emotioneel afscheid samen met de andere meiden en jongen naar New York vertrekken.
In het vliegtuig zat ik naast een Amerikaanse vrouw. Typisch Amerikaans want ze nam anderhalve stoel in beslag met haar buik. Gelukkig was ze wel aardig en hebben we even zitten praten.
De vlucht leek uren te duren. Zin om film te gaan kijken had ik eigenlijk niet. Daar was ik te moe voor, maar slapen ging ook niet.
Uiteindelijk heb ik wel wat films gekeken. Heel wat halve en één heb ik helemaal gezien. Een beetje gelezen en muziek geluisterd.

Op het vliegveld werden we netjes opgewacht door mensen van Into. Helaas waren we nog niet compleet en hebben we nog een uur op 50 Duitsers moeten wachten. Na een uur zijn we eindelijk vertrokken naar het hostel. Het was zo raar om daar naartoe te rijden. Dat ik echt in Amerika ben besef ik gewoon niet. Dat terwijl ik de Walmart, Subway en Starbucks al voorbij heb zien komen.

Het hostel is prima en we zitten gezellig met de Nederlandse meiden op één kamer. Allemaal last van een jetlag want om 6 uur waren we klaarwakker.
Op dit moment zitten we te wachten tot we de stad in gaan. Ik zit in de vensterbank en heb uitzicht op de straten van Manhattan 

Xx

  • 01 Augustus 2013 - 14:58

    Inez Revet:

    Lieve Merel,

    leuk om je verslag te lezen. Het is zo spannend allemaal en wat doe je veel indrukken op. Dat jij nog eens om 6.00 uur klaarwakker zou zijn......... Geniet ervan en pas heel goed op je spullen, maar vooral ook op jezelf.

  • 01 Augustus 2013 - 15:08

    Opa Wim:

    Merel, welkom in New-York. Wat een stad hè? En Manattam is toch wel het toppunt. Fijn dat je reis zo goed is verlopen. Nu al die, voor jou, nieuwe dingen ontdekken en beleven. Heerlijk toch? Nu nog een reis naar Valley City en dan begint het echt. Leven met je mee.
    Oma en Opa

  • 01 Augustus 2013 - 23:40

    Ria:

    Hoi Merel, geniet van alle nieuwe indrukken en mooie dingen die je ziet en meemaakt. Ik ben benieuwd naar je verhalen en foto's. Het lijkt me een hele mooie en leuke ervaring. Hartelijke groetjes.

  • 02 Augustus 2013 - 18:22

    Nan Sietsma:

    Hallo Merel, even een reactie uit Canada. Leuk je verslag te lezen. Ik ben benieuwd naar het vervolg. We hopen dat je een heerlijke tijd in de USA zult hebben, en over tien maanden hopen we je ook hier te zien! Nan en John.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

In de zomer van 2013 vertrek ik voor een schooljaar naar de Verenigde Staten. Een jaar waar ik super veel zin in heb en wat zeker het grootste avontuur van mijn leven gaat worden. Op mijn blog kan je mijn voorbereidingen lezen en natuurlijk ga ik jullie tijdens mijn reis ook op de hoogte houden!

Actief sinds 10 Juni 2013
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 26000

Voorgaande reizen:

14 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Amerika

26 Juni 2015 - 30 Augustus 2015

Werken in Frankrijk

31 Juli 2013 - 06 Juni 2014

High school year Amerika

Landen bezocht: