Ik ben een pechvogel - Reisverslag uit Le Bourg-d'Oisans, Frankrijk van Merel Revet - WaarBenJij.nu Ik ben een pechvogel - Reisverslag uit Le Bourg-d'Oisans, Frankrijk van Merel Revet - WaarBenJij.nu

Ik ben een pechvogel

Blijf op de hoogte en volg Merel

02 Augustus 2015 | Frankrijk, Le Bourg-d'Oisans

Bonjour,

Het is al heel lang een droom van mij om door de bergen te gaan paardrijden. Ik heb 5 paardrijlessen gehad in 5 havo en vind het echt super leuk. Een rit door de bergen leek mij echt geweldig. Hier heel dichtbij kun je paardrijden en samen met mama ben ik dit gaan doen. Een collega van mij heeft hier ook paard gereden en zei dat het een rit door het bos was waarbij je alleen gewoon stapt. Dat is wat ik verwachtte van de rit en had er heel erg veel zin in. Stiekem hoopte ik er wel op dat we nog even konden draven.

Om kwart voor 9 stonden mama en ik op de plek waar volgens de folder het paardrijden was. Langzaam kwamen er meer mensen aan die ook kwamen paardrijden, maar van het bedrijf zelf was er niemand te zien. Na lang wachten zagen we in de verte de paarden staan en zijn we eer heen gelopen. Daar waren ze druk bezig met het opzadelen van de paarden en uiteindelijk konden we pas 3 kwartier later weg. Typisch iets Frans, spreek je om 9 uur af is het heel normaal om pas om 10 uur te vertrekken.
Het zou een rit zijn voor beginners, maar we hebben geen uitleg gekregen en we zijn gewoon gaan rijden. Gelukkig heb ik een paar lessen gehad en heeft mijn moeder vroeger zelf gereden dus we wiste wel wat we moesten doen.
De instructeur zag dat de groep goed mee kwam en al vrij snel mochten we gaan draven. Dit rit duurde meer dan 2 uur en was ontzettend mooi, een heel stuk langs de rivier en op de terugweg door het bos. Smalle bospaden met steile stukken en veel bomen waar het paard elke keer net niet tegenaan liep.
Helaas ben ik van mijn paard gevallen toen hij ergens van schrok. Hij sprong opzij en boog voorover waardoor ik languit op mijn rug op de grond belande. Ik ben me dood geschrokken en heb een beetje hoofdpijn, maar verder gaat het gelukkig goed. Ik werd heel lief getroost door een van de andere paarden die echt naar mij toe kwam.
Al vrij snel ben ik weer op mijn paard geklommen en hebben we de rit vervolgd. Het einde van de rit zijn we stroomopwaarts door een riviertje gegaan. Ik had nooit verwacht dat we dat zouden doen.

Het was een ontzettend leuke ervaring en absoluut een droom die uit kwam. Toch is deze rit geen aanrader als je nog nooit op een paard hebt gezeten. De instructeurs spreken geen woord Engels en je krijgt totaal geen uitleg. Als je al wel eens op een paard hebt gezeten is dit echt een aanrader! Het is zo leuk om te doen en de paarden zijn zo ontzettend lief.

Dit is echt een van de leukste dingen die ik hier heb gedaan!

Liefs,
Merel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Le Bourg-d'Oisans

Merel

In de zomer van 2013 vertrek ik voor een schooljaar naar de Verenigde Staten. Een jaar waar ik super veel zin in heb en wat zeker het grootste avontuur van mijn leven gaat worden. Op mijn blog kan je mijn voorbereidingen lezen en natuurlijk ga ik jullie tijdens mijn reis ook op de hoogte houden!

Actief sinds 10 Juni 2013
Verslag gelezen: 539
Totaal aantal bezoekers 25969

Voorgaande reizen:

14 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Amerika

26 Juni 2015 - 30 Augustus 2015

Werken in Frankrijk

31 Juli 2013 - 06 Juni 2014

High school year Amerika

Landen bezocht: