Mijn werk - Reisverslag uit Le Bourg-d'Oisans, Frankrijk van Merel Revet - WaarBenJij.nu Mijn werk - Reisverslag uit Le Bourg-d'Oisans, Frankrijk van Merel Revet - WaarBenJij.nu

Mijn werk

Blijf op de hoogte en volg Merel

11 Juli 2015 | Frankrijk, Le Bourg-d'Oisans

Al vanaf jongs af aan leek het mij heel erg leuk om te doen, op een camping werken. Iedere zomer ga ik met mijn ouders kamperen en elke jaar dacht ik weer, ik wil ook op een camping in het buitenland werken. Begin dit jaar dacht ik bij mezelf, nu is het tijd om die droom waar te maken. Ik ga echt ervaren hoe het werkelijk is om op een camping te werken. Al vrij snel werd ik aangenomen bij RCN Belledone in de Franse alpen. Nu een aantal maanden verder zit ik al bijna 2 weken in de Franse alpen. Omdat het nog laag seizoen is werk ik 5 dagen in de week. Het werk wat ik doe is ontzettend divers. Soms sta ik epi, dat is de Franse afkorting voor winkel. Op de camping hebben we een kleine kampwinkel waar ik regelmatig te vinden ben. In de ochtend broodjes afbakken, verkopen en de horeca opstarten. Een epi ochtend dienst is meestal van 7:00 tot 10:00. Van 10:00 tot 17:00 ben je vrij om in de avond tot 21:00 te werken. Tijdens de avond dienst ben je bezig met het netjes maken van de winkel, dingen bijvullen en natuurlijk klanten helpen. Als het druk is in het restaurant kan je daar bijspringen en meehelpen in de horeca.
Tot nu toe heb ik best wel veel epi gedaan en vind dit heel leuk om te doen.
Mijn focus ligt echter op de horeca. Horeca diensten beginnen om 14:00 of om 17:00 tot sluit. In het restaurant help je de gasten, neem je bestellingen op en breng je drankjes en eten. Ik vind horeca heel erg leuk om te doen. Vooral als het lekker druk is, dan blijf je lekker bezig.
Deze week ben ik ook een aantal keren voor de schoonmaak op het rooster gezet. Niet mijn ding, maar het hoort erbij. Mobile homes van binnen schoonmaken en de toiletgebouwen.

Natuurlijk zit ik nog niet zo lang hier, maar tot nu toe bevalt mijn werk super goed. Ik vind het heel erg leuk om te doen en vind het een fijne werksfeer. De gasten zijn vriendelijk en ik vind het leuk verschillende nationaliteiten tegen te komen. Er zijn heel veel Nederlanders, maar ook Fransen, Britten, Denen en mensen uit andere landen. Het is leuk om op deze manier mijn Engels bij te houden en ik moet eerlijk toegeven dat ik toch wel heel jaloers ben op de Britse accenten van een aantal camping gasten. Het klinkt zo ontzettend mooi!

Ik ben heel erg blij dat ik de keuze heb gemaakt in Frankrijk te gaan werken. Ik doe zoveel nieuwe ervaringen op en heb bovenal heel erg veel plezier. Ik voel me hier helemaal thuis!

  • 11 Juli 2015 - 15:51

    Inez:

    Zo leuk weer om te lezen en wat is je werk lekker afwisselend. Wie had dat nu toch kunnen denken dat jij nog eens in de schoonmaak zou zitten. Wat dat betreft jammer dat je op kamers woont anders had je mooi thuis kunnen poetsen, ha ha....... Fijn ook dat je het gezellig hebt.
    Nog heel veel plezier gewenst.

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Le Bourg-d'Oisans

Merel

In de zomer van 2013 vertrek ik voor een schooljaar naar de Verenigde Staten. Een jaar waar ik super veel zin in heb en wat zeker het grootste avontuur van mijn leven gaat worden. Op mijn blog kan je mijn voorbereidingen lezen en natuurlijk ga ik jullie tijdens mijn reis ook op de hoogte houden!

Actief sinds 10 Juni 2013
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 25984

Voorgaande reizen:

14 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Amerika

26 Juni 2015 - 30 Augustus 2015

Werken in Frankrijk

31 Juli 2013 - 06 Juni 2014

High school year Amerika

Landen bezocht: