Veilig aangekomen en een vakantie gevoel - Reisverslag uit Le Bourg-d'Oisans, Frankrijk van Merel Revet - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen en een vakantie gevoel - Reisverslag uit Le Bourg-d'Oisans, Frankrijk van Merel Revet - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen en een vakantie gevoel

Blijf op de hoogte en volg Merel

28 Juni 2015 | Frankrijk, Le Bourg-d'Oisans

Afgelopen vrijdag was het eindelijk zo ver! Na een aantal dagen stressen over mijn bagage ben ik met goed gevulde koffers de bus in gegaan. Het is maar goed dat ze je koffer niet wegen. De reis is goed verlopen. Met de bus dwars door het centrum van Rotterdam, Antwerpen en Brussel. ’S Avonds langs Parijs waar ik een glimp van de Eifeltoren en Euro Disney heb opgevangen. Rond 1 uur ’s nachts zijn we door de politie van de weg af gehaald voor een drugs controle. 2 jongens werden uit de bus gehaald en er werd 1 joint gevonden. Gelukkig mochten ze de bus weer in en konden we al snel weer doorrijden.
Slapen in de bus is niet echt mijn ding en ik heb ieder uur op de klok voorbij zien komen/
Gelukkig had ik het wel heel gezellig met mijn busmaatjes. 4 andere Nederlanders die ook op een Franse camping gingen werken. Een van de meiden moest net als ik naar Grenoble en we hebben bijna alles samen gereisd. Vanaf Grenoble ging ik alleen verder met de reguliere Franse bus naar de camping. Nog best even spannend of ik de goede halte zou vinden, maar het is allemaal gelukt. Op de camping goed verwelkomt en al snel kwam de vraag van een collega of ik mee ging winkelen in Grenoble. Na een snelle lunch met het hele team ben ik samen met Maayke richting Grenoble vertrokken waar we de middag hebben doorgebracht. Door de stad lopen, op het terras met een ijsje en genieten van het prachtige weer. Het echte vakantiegevoel!
’S avonds op de camping een welkoms drankje voor mij, maar al snel ben ik met een aantal andere collega’s terug gegaan naar het huis omdat we behoorlijk moe waren.
Op dit moment heb ik een eigen kamer, maar aan het eind van de week komen er denk ik nog een of twee collega’s bij. Voor nu is een eigen kamer wel even lekker, maar roommates vind ik ook wel gezellig 

Vandaag heb ik nog een dagje vrij en daar geniet ik volop van. Uitslapen, bij het zwembad zitten en met een tijdschriftje in de zon en socializen met collega’s. We zijn net met een aantal naar een dorpje geweest om gezellig op het terras te zitten. Een heerlijk stukje cheesecake en een heerlijk avondje.

Morgen begin ik met werken en eerlijk is eerlijk, ik heb er stiekem best wel veel zin in.

• 29 Juni 2015 - 16:07

Ellis:

Ha Merel,
    Super leuk dat je weer je ervaringen deelt!
    Fijn dat de reis zo goed verlopen is! Best even spannend! Maar weer een ervaring rijker!
    Nou geniet ervan! Werken én tegelijkertijd een vakantiegevoel houden...dat is bijzonder!
    Hartelijke groet van je 'buurtjes' Arco en Ellis

• 29 Juni 2015 - 20:07

Ria Van Den Bovenkamp:

Hoi Merel,

Wat leuk en ondernemend, ook hier zul je weer heel veel van opsteken.

Geniet er van, werk ze en heel veel plezier.

Hartelijke groetjes van Ria

• 29 Juni 2015 - 22:49

Inez Revet:

Lieve Merel, oh, wat vond ik het spannend om je te zien vertrekken in je eentje. Wel heel leuk dat er meer meiden in de bus zaten die ook op avontuur in Frankrijk zijn. Ik ben zo trots op je dat het je toch weer gelukt is en heb er alle vertrouwen in dat het met het werken en vakantie vieren op de camping ook helemaal goed komt. Au revoir et a bientot. :) Liefs, mama