Prom - Reisverslag uit Watertown, Verenigde Staten van Merel Revet - WaarBenJij.nu Prom - Reisverslag uit Watertown, Verenigde Staten van Merel Revet - WaarBenJij.nu

Prom

Blijf op de hoogte en volg Merel

11 April 2014 | Verenigde Staten, Watertown


Lieve blog volgers,

Afgelopen zaterdag heb ik prom gehad en dat lijkt me een goede reden voor een update. Ik ben alle dagen echt super druk, maar gelukkig heb ik nu een uurtje ‘vrij’ op school. Nou ja ik zou eigenlijk huiswerk moeten maken, maar heb alles al af. School is hier niet zo heel moeilijk en om eerlijk te zijn doe ik er niet zo veel voor. (het is maar goed dat ik dit in het Nederlands schrijf, anders zijn mijn Amerikaanse ouders waarschijnlijk niet zo happy )
Papa en mama, als jullie dachten dat ik weinig voor de Havo deed dan zullen jullie me nu wel heel lui vinden. In de acht maanden dat ik nu hier ben heb ik precies één keer thuis een boek geopend. Nog nooit heb ik buiten school om voor een toets geleerd. Nu zijn de toetsen hier ook wel heel bijzonder, het is hier op school namelijk normaal om voor de toets precies te vertellen wat er gevraagd gaat worden. Met geschiedenis is het zelfs zo dat we de dag voor de toets alle toetsvragen alvast beantwoorden. Dit doen we in een review game. De klas word opgedeeld in groepen en we krijgen allemaal een buzzer. De leraar stelt een vraag en degene die als eerste op de buzzer drukt beantwoordt de vraag. Als je de vraag goed hebt krijg je een punt en die kun je verdubbelen door vanaf het bord een bal in de prullenbak te gooien. Het team dat wint krijgt extra punten op de toets. Dus het is een groot voordeel als je handig bent met balgooien.  Genoeg over school, het is tijd om te schrijven over prom.

Zaterdag was het dan zo ver, prom day. Mijn voorbereidingen voor prom waren al de hele week bezig omdat ik de juniors mocht helpen met het decoreren van prom. Ja, dat is het voordeel van exchange student zijn. Ik heb de hele week heel geverfd en andere dingen opgebouwd.
Donderdagavond hebben we met een kleine groep de vloer in de gym gelegd. Een groot zeil en zwart plastic om vloer te beschermen.
De hele vrijdag heb ik samen met de junior klas aan prom gewerkt. Dat was super vermoeiend en we zijn bijna 12 uur bezig geweest. Het resultaat was gelukkig heel mooi (Ik zal wat foto’s uploaden van de gym.)

Zaterdagochtend begon mijn dag lekker vroeg. Om half tien kwam Alissa (een soort ‘dochter’ van mijn gastouders) om mijn haar en make up te doen. Nou is mijn haar behoorlijk zwaar en houdt het er niet zo van om gekruld te worden. Echt een megaklus dus en 3 uur en heel wat hairspray later was het eindelijk gekruld. Inmiddels was mijn prom date al gearriveerd, terwijl ik nog in mijn alledaagse kloffie, zonder make up en met een prachtige haardos zat, waar dus nog vele krullen in moesten.
Gelukkig vond hij dat niet erg en heeft hij gewoon zitten kijken hoe Alissa mijn haar deed.
Rond een uur of 2 kwam een vriendin samen met haar date voor foto’s. Op dat moment was ik nog steeds niet gereed voor prom, maar ongeveer 10 minuten was het dan zo ver; helemaal ready, haar, make up en jurk.
Oh voordat prom officieel begon had ik al een Cinderella moment. Ik was een van mijn schoenen kwijt, maar gelukkig vond mijn mama die onder mijn bed.
Amanda en haar date kwamen iets later. Mijn vriendinnen Kendra en Jessica kwamen ook nog even langs om ons te zien. Ze hadden Kendra’s broertje en zusje meegenomen. Haar broertje van 5 heeft zijn moeder verteld: ‘’Merel is my girl friend.’’ LOL, hij is echt heel schattig, maar toch wel een klein beetje te jong.
Heel wat foto’s later zijn we (Amanda, Amanda, ik en onze dates) naar het restaurant gegaan. Natuurlijk heb ik een hamburger gegeten en dat zonder ketchup te morsen op mijn jurk. Even later kwamen Jasmine en Alex ook nog gezellig naar ons restaurant omdat zij al klaar waren met eten.

Na het eten zijn we naar school gegaan. Ik moet zeggen dat iedereen er echt heel mooi uit zag. Heel wat foto’s gemaakt en om 19.00 uur was het tijd voor grandmarch. Tijdens grandmarch liepen alle koppels een rondje door de gym, zodat het publiek foto’s kon maken. Nou moet ik zeggen dat ik daar toch wel zenuwachtig van werd. Wat stel dat ik zou vallen en iedereen me uit zou lachen…….
Gelukkig waren de zenuwen nergens voor nodig en ik was verbaasd hoeveel mensen mijn naam schreeuwden. Na grandmarch zijn er nog weer honderden foto’s gemaakt. (Alsof er nog niet genoeg waren) Op het moment dat het publiek de gym verliet begon de echte party pas. De dance was heel erg leuk, al moet ik toegeven dat ik niet echt in een dance mood was. Toch heb ik me prima vermaakt.
Natuurlijk werd er ook weer eten geserveerd en ik heb kunnen genieten van heerlijke koekjes.

Na de dance begon mijn favoriete onderdeel van de avond. Post prom, ofwel after prom. Dit begon om 23.00 uur. Iedereen had zich inmiddels omgekleed naar normale kleren. Voor post prom hadden we een hypnotiseur. Geloof me dat was echt super grappig. Terwijl er een aantal leerlingen onder hypnose waren liet ze hen verschillende dingen doen. Zo vertelde ze dat ze op het strand waren en het heel warm werd. Voor een van de jongens een reden om zijn shirt uit te trekken.
Ze vertelde een aantal jongens dat ze ballet dansers waren en die showden ons heel wat mooie danspasjes. Je begrijpt natuurlijk dat de tranen bijna over mijn wangen liepen van het lachen.
Rond een uur of 1 was de hypnose show afgelopen en we zijn allemaal met de bus naar Watertown gebracht voor laser tag. Daar hebben we ons vermaakt en later dan gepland gingen we rond half 4 weer richting school.
Tegen mijn verwachtingen in was het op school tijd voor een prijsuitreiking. Alle juniors en seniors moesten een nummer trekken en dan won je een prijs. Ik won een deken, en net als alle andere $100. Daar ben ik wel heel erg blij mee.

Zoals het traditie is ben ik met een aantal vrienden na post prom gaan ontbijten. Het was inmiddels al een uur of 5. Ik heb precies één pancake gegeten, meer kon ik echt niet op.
Rond een uur of 6 weer thuis en doodmoe ben ik meteen mijn bed in gerold.

Al met al zeker een geslaagde avond en ik ben blij dat ik prom heb mogen meemaken. Het is echt een groot event en er zijn heel wat mensen komen kijken. Allemaal super leuk en ik voelde me echt heel Amerikaans.

Heel veel liefs!

  • 22 April 2014 - 09:44

    Maris:

    Ik lees nog steeds al je blogs! Gewoon omdat het zo leuk is om te lezen hoe alles daar gaat en dat veel dingen daar zo anders gaan dan hier!
    Ik zag dit blog pas nu, lekker laat, haha.
    Veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

In de zomer van 2013 vertrek ik voor een schooljaar naar de Verenigde Staten. Een jaar waar ik super veel zin in heb en wat zeker het grootste avontuur van mijn leven gaat worden. Op mijn blog kan je mijn voorbereidingen lezen en natuurlijk ga ik jullie tijdens mijn reis ook op de hoogte houden!

Actief sinds 10 Juni 2013
Verslag gelezen: 540
Totaal aantal bezoekers 25967

Voorgaande reizen:

14 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Amerika

26 Juni 2015 - 30 Augustus 2015

Werken in Frankrijk

31 Juli 2013 - 06 Juni 2014

High school year Amerika

Landen bezocht: