De laatste maanden - Reisverslag uit Watertown, Verenigde Staten van Merel Revet - WaarBenJij.nu De laatste maanden - Reisverslag uit Watertown, Verenigde Staten van Merel Revet - WaarBenJij.nu

De laatste maanden

Blijf op de hoogte en volg Merel

18 Maart 2014 | Verenigde Staten, Watertown

Lieve allemaal

De laatste maanden zijn begonnen…. Nog 80 dagen en dan ben ik weer thuis. Op 5 juni om 05.50 sta ik weer met mijn voetjes op Nederlandse bodem. Natuurlijk zijn jullie van harte welkom om me op Schiphol te verwelkomen

Terug naar Nederland, daar heb ik echt een dubbel gevoel over. Ik heb het hier echt heel erg naar mijn zin, maar ik mis thuis toch ook wel. Wat zou ik jullie toch allemaal een knuffel willen geven. Ik mis iedereen toch wel heel erg.
Toch wil ik hier ook niet weg en wat ga ik iedereen hier missen. De laatste weken heb ik het super druk met allemaal leuke dingen.
Elk weekend heb ik wel wat te doen.

Vorige week donderdag was de allerlaatste basketball game. Onze jongens speelden de finale voor de districts. Deze wedstrijd was in een school op een uur rijden van mijn school vandaan. Vervoer vinden voor die wedstrijd was best lastig. Het merendeel van mijn vrienden woont ver bij mij vandaan. Ze konden me wel vanaf school meenemen, maar terug naar huis was een probleem. Gelukkig is het vinden van vervoer gelukt, de directeur van de high school heeft me meegenomen en ik mocht met de teambus terug rijden.
Leraren hier zijn veel persoonlijker dan in Nederland. Ik heb bijna bij al mijn leraren in de auto gezeten en ze brengen me allemaal zonder problemen naar huis. Het is hier heel normaal om met een leraar mee te rijden als je geen vervoer hebt.
Voordat we naar de wedstrijd gingen ben ik nog heel even bij de directeur thuis geweest om op zijn vrouw te wachten. Ik heb zijn 5 jarige dochter voorgelezen. Wat een schattig meisje is dat!

Helaas hebben onze jongens de wedstrijd in overtime met 2 punten verschil verloren. Dat was ontzettend jammer, toch hebben ze een super goede wedstrijd gespeeld. Na de wedstrijd waren alle jongens in tranen. Dat bewijst toch wel weer wat voor een big deal sport hier is.
De busrit was dus niet zo geweldig als ik gehoopt had. Helaas geen super blije jongens, maar allemaal betraande gezichtjes.
In het begin waren alle jongens heel stil, maar later begonnen ze gelukkig weer te praten en aan het eind werd er werd zelfs gelachen.
Basketball is nu echt voorbij, helaas, wat ga ik dat missen.
Na spring break, op 24 maart gaat track beginnen. Ik heb er voor gekozen om student manager te zijn. Dat betekent dat ik ga helpen met de trainingen en wedstrijden. Ik hoorde dat er 9 student managers zijn… Blijkbaar hebben ze veel hulp nodig.

Vorige week vrijdag hoorde ik mensen op school praten over een basketball game in Watertown. Blijkbaar zijn ze op die school nog niet klaar. Samen met een paar vriendinnen ben ik naar de wedstrijd gegaan. Die wedstrijden daar zijn toch wel anders dandie van ons. Watertown high school is veel groter dan Waverly. Onze school van pre school tot 12th grade heeft 213 leerlingen en de Watertown high school (9th – 12th grade) heeft er zo’n 3000/4000. Dat is toch wel heel anders.
De Watertown gym is gigantisch. Voor de wedstrijd zat die ook behoorlijk vol. Tijdens de wedstrijd werd er heel wat gecheerd en de cheer werd natuurlijk geleid door de cheerleaders. Dat was allemaal zo leuk om te zien! Tijdens half time was er een halftime show. Er werd opgetreden door een cheerleading team, wow wat zijn die meiden lenig! Ik ga proberen een filmverslag van de wedstrijd te plaatsen.
Na de wedstrijd ben ik met de meiden nog naar Dairy Queen gegaan voor een ijsje. (ja hoor, ijs gaat er hier altijd wel in, ook al is het -10 buiten.)

Die Zaterdag had ik een groep vrienden over voor een filmavondje. Dat was echt super gezellig! We zijn aan een film begonnen, maar na 10 minuten hebben we die maar weer uit gedaan. We hadden gewoon veel te gezellige gesprekken.

Maandag ben ik met Kendra, een vriendin die in Watertown op school zit, naar het koorconcert van haar school gegaan. Jessica, een vriendin van Kendra en inmiddels ook van mij, zit in het koor en dat was heel erg leuk om te zien. Er waren 3 verschillende koren en die waren allemaal heel erg goed!

Dit weekend is Anna wezen logeren en dat was natuurlijk heel gezellig. Het was heel leuk om haar eindelijk weer eens te zien. Zaterdag zijn we met wat vriendinnen naar de mall geweest en daar hebben we heerlijk geluncht. Zondag ochtend zijn we met andere vriendinnen wezen ontbijten bij ihop (international house of pancakes)
Zondag avond ben ik met mijn ouders naar de overburen geweest en daar hebben we gegeten. Onze steak en burgers werden buiten gegrild! Jaja het word warmer! Donderdag was het 13 graden en dat voelde voor ons als zomer. Natuurlijk heb ik even in het gras moeten liggen en we hebben in de auto zonder dak gereden.
Helaas is er voor vannacht een sneeuwstorm voorspeld. Nou ja voorspeld… volgens het nieuws is er 100% kans….

Morgen hebben we band ECC festival. Dit jaar is mijn school de school die het organiseert. We gaan met 5 schoolbands de hele dag oefenen en dan hebben we ’s avonds een concert. We oefenen de songs al maanden, maar morgen gaan we voor het eerst met z’n allen tegelijk spelen. Ik ben echt heel benieuwd hoe dat gaat klinken. Een grote band/orkest van 165 mensen is natuurlijk wel heel leuk.

Zoals jullie lezen heb ik het hier heel erg naar mijn zin. Ik heb het super druk en volgens mij heb ik geen vrij weekend meer over. Heel erg leuk natuurlijk, maar dat betekent dat ik weinig tijd heb om mijn blog bij te houden.
Het spijt me! Maar als jullie vragen hebben of als er een onderwerp is waar jullie meer over willen weten, let me know.
Dan ga ik proberen om er nog wat over te schrijven, er foto’s van maken en misschien zelfs een video…

XOXO

  • 18 Maart 2014 - 13:28

    Inez Revet:

    Lieve Merel,

    Zo leuk om je blog te lezen. We zijn zo blij voor je dat je het naar je zin hebt en ondanks dat je af en toe toch wel last van heimwee hebt, er toch zo van kan genieten. Oh, wat mis ik jou ook en ook ik ben aan het aftellen. 10 maanden is wel een hele lange tijd. Ik kan me nu al verheugen om al je verhalen te horen, je foto's te bekijken en natuurlijk al je video opnames. En dan te bedenken dat je 18 bent als je terug bent, dus je verjaardag nog net in the USA kunt gaan vieren. Natuurlijk halen wij het daarna dubbel en dwars in. Maar eerst nog voor de volle 100% gaan genieten hoor. Nu op naar de Prom en dan graduation. Veel foto's maken hoor! Heel veel plezier nog.

    Veel liefs,

    mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

In de zomer van 2013 vertrek ik voor een schooljaar naar de Verenigde Staten. Een jaar waar ik super veel zin in heb en wat zeker het grootste avontuur van mijn leven gaat worden. Op mijn blog kan je mijn voorbereidingen lezen en natuurlijk ga ik jullie tijdens mijn reis ook op de hoogte houden!

Actief sinds 10 Juni 2013
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 25952

Voorgaande reizen:

14 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Amerika

26 Juni 2015 - 30 Augustus 2015

Werken in Frankrijk

31 Juli 2013 - 06 Juni 2014

High school year Amerika

Landen bezocht: