Sinterklaas en koning winter - Reisverslag uit Watertown, Verenigde Staten van Merel Revet - WaarBenJij.nu Sinterklaas en koning winter - Reisverslag uit Watertown, Verenigde Staten van Merel Revet - WaarBenJij.nu

Sinterklaas en koning winter

Blijf op de hoogte en volg Merel

08 December 2013 | Verenigde Staten, Watertown

Zelfs in Amerika kom in niet van onze goedheiligman af. (wat ik stiekem helemaal niet erg vind)
Op het moment dat Sinterklaas in Nederland aan kwam zette hij ook zijn voet aan land in South Dakota. Zoals ik in mijn vorige blog al vertelde zetten wij hier trouw onze schoen en op 5 december hadden we een echte pakjes avond.
Donderdag avond kwamen onze overburen op bezoek om sinterklaas met ons te vieren. Nadat we gegeten hadden en iedereen de tafel aan het afruimen was ben ik naar buiten gegaan en heb de zak met cadeautjes voor de deur gezet en als een echte zwarte piet op de deur geklopt.
Alle cadeautjes werden naar binnen gebracht en we zijn allemaal flink verwend. Het hoogtepunt vond ik toch wel het smiley suit voor Henry.
Mijn eerste Amerikaanse pakjesavond was een groot succes!
Vandaag heb ik met wat meiden van school het sinterklaas dobbel spel gespeeld en dat was super gezellig. We hebben het erg naar ons zin gehad.

Om de dag help ik onze muziek lerares met les geven aan de 1th en 2nd graders. Donderdag heb ik ze les gegeven en uitgelegd over sinterklaas. Ik begon mijn verhaal met de vraag: ’’Wisten jullie dat Santa een broer heeft?’’ (ja mam dat is hoe jij het mij geleerd hebt.) en ik had meteen alle aandacht.
Het was super leuk om ze sinterklaas kapoentje te horen zingen en ze te zien dansen op de pietendans. De pepernoten waren een groot succes en op vrijdag vroegen alle kinderen in de bus of ik ook wat voor hun had.

Terwijl sinterklaas naar Spanje is vertrokken is koning winter hier gearriveerd. Ik dacht altijd dat onze Nederlandse winters koud waren, maar nu verlang ik naar de Nederlandse warmte. Woensdag werd ik wakker in een witte wereld. Omdat de wind waaide en de sneeuw alle kanten op vloog was ik om 1 uur al uit en op donderdag hadden we een late start vanwege de ijzige wegen.
Op dit moment is het -18 maar door de wind voelt het als -23. Gisteren was het -20 maar door de wind -40.
Dat was behoorlijk koud toen ik in mijn pyjama naar buiten ging. Samen met Kristen hebben we haar nicht haar auto versierd met wc papier. Vorige keer hadden we al op haar raam geschreven. Jaja dat is het Amerikaanse leven. Volgende keer gaan we haar auto veranderen in een stinkdier (Mijn gastmoeder kwam absoluut niet met dit idee)

Kerst en onze trip naar Houston komen steeds dichterbij! I am excited!

Liefs,

• 08 December 2013 - 03:47

Nan Sietsma:

Je schrijft ontzettend leuke verslagen van je verblijf en belevenissen in de USA. Vieren ze daar waar je bent altijd Sinterklaas, of was dit omdat jij er bent. Hier in Canada mis ik die gezellige pakjesavonden best. Wij hebben hier alleen Santa Claus en die komt met de Kerst. Nan.

• 08 December 2013 - 12:28

Inez Revet:

Lieve Merel,

wat een geweldige ervaring Sinterklaas vieren in Watertown. Zo leuk om de foto's te zien en wat super dat VeraKay and Henry dit allemaal mogelijk maken. Is de chocolade letter van de Wereldwinkel al op?
    Nu komt Kerst inderdaad al weer heel dicht bij. Op vakantie naar Houston, waar het lekker warm is, dus dat zal extra genieten zijn. Daarna dan meteen de bergen in bij Rapid Hill, wat een ervaringen. Heel veel plezier gewenst.

veel liefs en knuffels,
    mama

• 08 December 2013 - 18:38

Opa En Oma:

Merel, het is hartverwarmend jou avonturen te lezen. Het mag dan erg koud zijn, daar in dat verre South Dakota, maar dat doet aan je warme ervaring niets af. Ja, feestje, dus ook St en Piet feest is jou wel toevertrouwd. Wij genieten van jouw verhalen. Liefs van ons beiden en doe de groeten aan je Amerikaanse ouders.
    Oma en Opa