3 maanden in de states - Reisverslag uit Watertown, Verenigde Staten van Merel Revet - WaarBenJij.nu 3 maanden in de states - Reisverslag uit Watertown, Verenigde Staten van Merel Revet - WaarBenJij.nu

3 maanden in de states

Blijf op de hoogte en volg Merel

31 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Watertown

Het is na een lange tijd eindelijk weer tijd voor een update.
De afgelopen tijd heb ik het ontzettend druk gehad, lange schooldagen en helaas heb ik heel veel hoofdpijn gehad. De afgelopen weken heb ik elke dag veel pijn gehad. Dinsdag zijn we naar de dokter geweest en gelukkig weten we nu waar het vandaan komt. Het komt vanuit mijn nek, omdat ik de hele dag voorover in mijn boeken zit geeft dat problemen met mijn nek, wat voor hoofdpijn zorgt.
Ik heb nek oefeningen gekregen en hopelijk gaat het snel beter.

De eerste paar weken in Amerika heb ik het best moeilijk gehad dat het hele jaar zo anders is dan ik had verwacht. Toen ik me inschreef voor mijn uitwisselingsjaar verwachte ik ergens in een leuke staat terecht te komen. Begrijp me niet verkeerd, maar South Dakota is niet echt the place to be, er is hier namelijk bijna niks. Ik verwachte een grote school met veel fun vakken en het was best een teleurstelling toen ik op een kleine school terecht kwam. Het gebouw is absoluut niet zo fancy als je in films ziet. Ik verwachte dat het heel makkelijk zou gaan om vrienden te maken, helaas viel dat best tegen.

Na een aantal weken lijkt mijn blik ineens verandert en zie ik het een stuk positiever. De staat South-Dakota is niet een staat waar je snel naar op reis zou gaan. Alles is vlak en er wonen bijna geen mensen. Eigenlijk heeft het best wel wat bijzonders dat ik hier ben trecht gekomen. Het is echt de mid west, met cowboys, graanvelden en mais. Niet geheel onbelangrijk de winters zijn hier koud. Dan heb ik het niet over onze kou in Nederland, maar echte kou. Iedereen lacht me hier uit als ik ze vertel over onze sneeuwval in Nederand. Onze extreme sneeuwval is hier een laagje stof op de grond. Als ik ze vertel dat het koudste wat ik ooit heb meegemaakt -20 is dan vertellen ze me dat ze zich behoorlijk sorry voor mij voelen want dat is hier de dagelijkse temperatuur. Ach zie het positief, als ik terug kom ga ik onze ‘warme’ winters in Nederland extra waarderen.
Mijn school is klein, heel klein 200 leerlingen van pre-school tot 12th grade, dat betekend 14 jaarlagen in een school. Het is leuk om te zien hoe iedereen elkaar kent, groot en klein.
Regelmatig komen er kinderen op mij af en dan krijg ik de vraag ben jij de nieuwe leerling? Zelfs nu ik al bijna 6 weken hier naar school ga.
Ik krijg nog steeds leuke vragen en veel mensen denken dat Amsterdam een land apart is. ‘’Where are you from?’’
‘’The Netherlands.’’
‘’Awsome.’’
‘’Have you heard about that?’’
“’No’’
“Do you know Amsterdam?’’
“Yes ofcours’’
‘’That is our capital city.’’
‘’O really?’’
Afgelopen week vroeg iemand mij of Nederland in Duitsland is, eh nee.
Toch heb ik ook een tegenovergesteld gesprek gehad wat ik echt ontzettend leuk vond! Ik was aan het praten met een meisje en zij vertelde dat ze het leuk vond aan Nederland dat wij bruggen over de snelweg hebben voor de dieren. Ja! Die hebben wij op de Veluwe stikt het daar van.
Toen liet ze me ook nog eens een foto op haar ipad zien, iets wat zij helemaal geweldig en indrukwekkend vond.
Je gelooft het of niet, zij showde mij een luchtfoto van het viaduct bij Harderwijk! Ik viel van mijn stoel van verbazing en zij ook omdat ik haar vertelde dar ik daar regelmatig onderdoor fiets.

Ook de uitspraak van mijn naam zorgt voor hilarische momenten, Merel is nogal moeilijk. De meeste mensen noemen me Meryl (zoals Meryl streep), zo heb ik ook een aantal keren Murl (ja Ilse zo noemen sommige mensen me echt) en ook komt Medrol regelmatig voorbij. De leukste versie die ik tot nu toe heb gehoord is die van het zoontje van mijn Volleybal coach die noemt mij namelijk Murphy. Je kan begrijpen dat ik meteen in de lach schoot toen ik dat hoorde.

Mijn school is misschien niet heel groot maar wel typisch Amerikaans, sport is een big issue, overal drink fonteintjes, tafels waar de stoel aan vast zit, Amerikaanse schoolbussen en de amerikaanse schoollunch die op een dienblad wordt gekwakt. De lunch is meestal niet echt een groot success, maar het is te eten.

Ik ben vandaag precies 3 maanden in Amerika en het voelt als een gekke droom. Regelmatig heb ik het gevoel dat iedereen me voor de gek houd en dat ze allemaal gewoon Nederlands kunnen spreken.
Soms denk ik als ik nu gewoon in het Nederlands verder ga dan begrijpen ze me heus wel. Daar is natuurlijk niks van waar.
Het leven is hier zo anders maar ik vermaak me wel. De dagen zijn lang en meestal ben ik halverwege de dag al doodmoe. Dat ik niet de enige ben is duidelijk want dinsdag mocht een van mijn klasgenoten een middagdutje doen tijdens advisery. Ze lag dan ook midden in de klas op de grond te slapen haha..

Het is raar om te beseffen dat ik alle lieve mensen thuis al 3 maanden niet heb gezien. Het voelt alsof ik gisteren nog bij jullie was en morgen alweer terug kom.
Er zijn momenten dat ik jullie allemaal mis maar echt heimwee heb ik niet gehad. Nederland zelf mis ik niet echt want het Amerikaanse leven vind ik zo leuk. Het liefst haal ik jullie hier allemaal naar toe! (Kunnen jullie dan ook de zon meenemen?)

De eerste 3 maanden zijn voorbij gevlogen en ik hoop dat ik van de volgende 7 intens kan gaan genieten.

Liefs vanuit de States

  • 31 Oktober 2013 - 23:06

    Inez Revet:

    Lieve Merel,

    zo fijn om te lezen dat je toch steeds meer je draai gevonden lijkt te hebben. Ik hoop ook zo dat de oefeningen die je van de arts gekregen hebt je gaan helpen, zodat je je beter gaat voelen en echt kunt genieten van alles. Tja...... en dan met z'n allen naar Amerika, eigenlijk vind ik dat best een goed idee, want we hebben zo genoten toen we bij je waren. En zoals je aangeeft is South Dakota toch een hele bijzondere plek om te zijn. Er is zoveel ruimte en rust, waar vind je dat nog? En ook zo bijzonder dat het het gebied van de Indianen is. En je hebt zulke lieve gastouders, het kan niet anders of het heeft zo moeten zijn dat je uiteindelijk bij Verakay en Henry bent terechtgekomen. Gelukkig heb je geen heimwee en dat ga je vast en zeker zo volhouden. En mocht je wel een keer heimwee hebben, dan hebben we gewoon wat vaker contact via skype. Lieve meid geniet ervan en wat de winter betreft komt het vast wel goed. Ik weet nu hoe je 's avonds op de verwarmde bank, met massage, languit heerlijk televisie kunt kijken....... Sailor op schoot en de popcornmachine naast je.....
    Geniet ervan.
    xx
    mama

  • 02 November 2013 - 10:52

    Opa Wim:

    Lieve Merel.
    Ik denk dat je in de toekomst, tenslotte ben je nog jong, nog vaker in de USA zult komen. En waar zal je dan naar toegaan? Ik denk de grote steden, de grote Nationale parken etc. Waar je dan niet meer heen zal gaan is het midden westen en dat soort saaie haast onbewoonde gebieden. Maar juist die gebieden maken ook voor een groot deel de USA zoals ze is. Je doet nu dus een ervaring op die velen van ons (Europeanen) missen. Zij denken de States te kennen alleen door het bezoeken van de grote steden en de parken. Jij hebt dan een grote voorsprong juist door die ervaringen die je nu opdoet.
    Dit alles staat natuurlijk los van de persoonlijke contacten die je nu al hebt met je Amerikaanse huisgenoten, die zul je wel houden.

    Grappig he? Hoe onbekend Nederland in dat grote land is. Vertel er maar veel over. Vertel dat je op de zeebodem leeft op "reclaimd land" Dat je alleen met een boot de polder in kan via sluizen (locks) en dat het verschil tussen het buitenwater en het binnenwater bij Ketelhaven 6 meter bedraagt.

    Merel, doe de groeten aan je tijdelijke ouders en leef het Amerikaanse leven ervaar het en geniet.
    Veel liefs van mij en ook van Oma.

  • 02 November 2013 - 18:35

    Martin:

    Hallo Merel, vandaag op de verjaardag van Hans en Dara met je ouders over jou verblijf in USA gesproken. Wauw wat heb je veel mee gemaakt. Goed om te horen dat het nu goed met je gaat.
    Ik ga je blog zeker volgen en, als je goed vind, afentoe reageren.
    Groetjes Martin Linda en Kwintijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

In de zomer van 2013 vertrek ik voor een schooljaar naar de Verenigde Staten. Een jaar waar ik super veel zin in heb en wat zeker het grootste avontuur van mijn leven gaat worden. Op mijn blog kan je mijn voorbereidingen lezen en natuurlijk ga ik jullie tijdens mijn reis ook op de hoogte houden!

Actief sinds 10 Juni 2013
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 25960

Voorgaande reizen:

14 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Amerika

26 Juni 2015 - 30 Augustus 2015

Werken in Frankrijk

31 Juli 2013 - 06 Juni 2014

High school year Amerika

Landen bezocht: