Wisseling gezin en eerste dagen op Waverly - Reisverslag uit Watertown, Verenigde Staten van Merel Revet - WaarBenJij.nu Wisseling gezin en eerste dagen op Waverly - Reisverslag uit Watertown, Verenigde Staten van Merel Revet - WaarBenJij.nu

Wisseling gezin en eerste dagen op Waverly

Blijf op de hoogte en volg Merel

12 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Watertown

Terwijl ik al bijna vier weken bij mijn nieuwe gezin woon zal ik deze keer wat vertellen over de wisseling van gezin en mijn begin op Waverly.

Dat ik van gezin wilde wisselen wist ik al vanaf het eerste moment dat ik daar aankwam. Ik voelde me niet op mijn gemak en de locatie was niet echt ideaal. In de middle of nowhere en geen mens om me heen. Het heeft heel wat moeite gekost om dat voor elkaar te krijgen. Heel wat middagen heb ik in mijn eentje in het huisje zitten huilen. Hopend om een nieuw begin. Vooral het feit dat ik gewoon niet wist wat er ging gebeuren maakte mij hopeloos.
Op school ging het ook niet echt lekker, hoe erg ik ook mijn best deed om in contact te komen met mijn klasgenoten, het lukte gewoon niet. Iedereen was zo op zichzelf gericht en op mijn vragen werd amper gereageerd. In die weken voelde ik me zo hopeloos alleen. Gelukkig heb ik wel veel steun gehad aan mijn lieve familie en vriendinnetjes thuis! Zonder hun was ik die weken niet doorgekomen. Een speciale dank aan mama, papa en Iris die ik zo ongeveer dagelijks op skype zag. Ook Nienke was een goede steun omdat die in ongeveer dezelfde situatie zat en dat gaf me toch het gevoel dat ik niet alleen was.
De organisatie CSFES heeft ook een verschil gemaakt. Voor alle uitwisselingsstudenten, als je problemen hebt met je gezin, neem alsjeblieft contact met hun op. Ook Marion haar dagelijkse berichtjes deden me goed. Ik ben ook iedereen dankbaar wiens naam ik niet heb genoemd, het zijn er gewoon te veel om op te noemen. Thanks everybody.
Mijn steun hier ter plekke was een docente van mijn school. Ik ben de laatste anderhalve week elke dag bij haar thuis geweest. De eerste paar dagen alleen naar school, om met de puppies te helpen (12 labrador puppies) en na het dreigbericht van mijn eerste gastmoeder heb ik een aantal dagen bij hun in huis geweest. Daar was het super gezellig, ze heeft 6 kinderen en een exchange student. Die dagen heb ik me wel vermaakt.

Op zondag avond kwam mijn local rep langs bij mijn gastgezin om de situatie te bekijken. Mijn docent is ook bij het gesprek geweest. Na het gesprek beloofde mijn rep dat ze haar best voor mij ging doen.
Op woensdag ochtend kreeg ik het bericht dat zee en nieuw gezin voor mij had en ‘s avonds werd ik opgehaald om ze te gaan ontmoeten. Daar voelde het meteen goed en de volgende dag heb ik besloten om daar naar toe te gaan.
Die dag kwam ik pas ‘s avonds laat thuis van school vanwege de volleyball wedstrijden en toen kreeg ik van mijn gastmoeder te horen dat ik de volgende dag om 7 uur in de ochtend naar mijn nieuwe gezin zou gaan.
Ik ben al mijn spullen gaan inpakken en pas na middernacht lag ik in mijn bed.

De volgende ochtend zaten we vroeg in de auto onderweg naar de plek waar ik zou worden opgehaald door Verakay. Die stond me al op te wachten en na een kortafscheid was ik officieel in het gezin waar ik de rest van mijn jaar blijf.
Samen zijn we naar huis gereden om mijn spullen weg te brengen en we zijn meteen naar school gegaan omdat ik nog niet officieel was aangenomen.
Gelukkig werd dat officieel toen ik de directeur ontmoette en heb ik meteen mijn rooster samengesteld. Maandag zou ik gaan beginnen.
Voor lunch hebben we bij Subway gegeten en bij Walmart hebben we dingen voor mijn kamer gekocht. Thuis heb ik met mijn ouders geskyped en daarna werd ik opgehaald door een meisje van school dat bevriend is met mijn gastgezin.
Samen met haar ben ik naar de football game geweest en daarna naar een kampvuur. Dat was gezellig en het was leuk om iedereen te ontmoeten.
Die avond bleef ik bij haar slapen en ik ben uitgeput als een blok in slaap gevallen. De volgende ochtend werd ik pas rond half 12 wakker, oops.

Maandag was mijn eerste schooldag en die is voorbij gevlogen. Iedereen op school is heel aardig en ze kwamen allemaal naar mij toe. ‘S middags heb ik mijn eerste volleyball training gehad en dat bevalt me prima. Ik moet nog wel alles leren, maar iedereen was echt super aardig!

De afgelopen 4 weken heb ik bijna 2 complete schoolweken gemist. Mijn tweede schoolweek omdat ik ziek was en deze week ben ik alleen gisteren en vandaag naar school geweest. Ik was vrij vanwege het bezoek van mijn ouders.

Tot nu toe gaat het hier goed. Met mijn gezin klikt het super goed en op school is iederen heel aardig.
Helaas voel ik me steeds ziek en ben ik heel erg moe. De dagen kom ik door, maar ik ben blij als ik in mijn bed lig. Hopelijk krijg is snel meer energie.

Doordeweeks ga ik naar school, na school heb ik volleyball training en 2 keer per week een wedstrijd. In het weekend gaan we naar de winkels en soms gaan we ergens lunchen. We zijn een keer naar een toneelstuk geweest en Kristen was mee. Daarna hebben we lekker in de Jacuzzi gezeten. Anna is nog een dag langs geweest en zo vermaak ik me wel.

In mijn volgende blog ga ik het hebben over de homecoming week op Waverly School en over het bezoek van mijn ouders. Dan hoop ik helemaal up to date te zijn.

Liefs

  • 13 Oktober 2013 - 14:35

    Adriana Sietsma:

    We are glad you are finally where you love to be. Hope you feel better soon. Nan and John.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

In de zomer van 2013 vertrek ik voor een schooljaar naar de Verenigde Staten. Een jaar waar ik super veel zin in heb en wat zeker het grootste avontuur van mijn leven gaat worden. Op mijn blog kan je mijn voorbereidingen lezen en natuurlijk ga ik jullie tijdens mijn reis ook op de hoogte houden!

Actief sinds 10 Juni 2013
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 25961

Voorgaande reizen:

14 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Amerika

26 Juni 2015 - 30 Augustus 2015

Werken in Frankrijk

31 Juli 2013 - 06 Juni 2014

High school year Amerika

Landen bezocht: