Eerste schooldag en homecoming week Florence - Reisverslag uit Watertown, Verenigde Staten van Merel Revet - WaarBenJij.nu Eerste schooldag en homecoming week Florence - Reisverslag uit Watertown, Verenigde Staten van Merel Revet - WaarBenJij.nu

Eerste schooldag en homecoming week Florence

Blijf op de hoogte en volg Merel

10 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Watertown

Deze blog heb ik geschreven op 1oktober , maar nog niet geupload vanwege drukte…

Het spijt me zeer dat ik een tijdje niet heb geupload. Vorige week ben ik de hele week ziek geweest en dit weekend was nogal druk. Ook deze week is behoorlijk druk, homecoming, volleybal en de voorbereidingen op de komst van mijn ouders!! Zo gek dat ze hier bijna zijn. Op het moment dat ik deze blog online zet zijn ze er al of alweer weg. Ik zit nu op school mijn blog te schrijven, maar omdat mijn blog hier geblokt is kan ik hem pas thuis uploaden.

Zoals beloofd zal ik deze keer wat vertellen over mijn eerste schooldag en homecoming week op Florence High school. Die inmiddels alweer een tijdje terug is.

Mijn eerste schooldag in Florence was sneller dan ik had verwacht. Op woensdag waren we uit huis gezet en ‘s avonds/’s nachts zijn we naar Watertown gereden. Daar hebben we in een hotel geslapen en op donderdag ochtend kwamen we aan bij onze area rep. Die vertelde ons dat we allebei een nieuw gezin hadden en dat ik de volgende dag al op school zou beginnen.
Dat was wel even schrikken, totaal niet voorbereid en nog in schock van alles wat was gebeurd zat ik de volgende dag bij mijn muziek docente in de auto onderweg naar school. Tijd om zenuwachtig te zijn had ik eigenlijk niet, na alle angst en stress in ND stelde dit niks voor.
Bij school aangekomen heeft mijn docente de school laten zien, wat niet heel veel tijd koste want er is maar een gang met ongeveer 8 lokalen.
Ze stelde me voor aan een aantal meisjes maar die waren more excited over het feit dat ze hetzelfde t-shirt droegen dan dat er een nieuwe leerling was.
De dag is eigenlijk voor een groot deel aan mij voorbij gegaan. Zo moe van alles wat er is gebeurt en ik kon totaal mijn gedachten er niet bij houden. Ook leuk was de vraag wie is je gastgezin, dat wist ik zelf nog niet eens. Ik had ze allebei ongeveer een minuut gezien en wist dus eigenlijk niks (zelfs geen achternaam).

Mijn eerste lunch heb ik doorgebracht met een meisje uit de senior klas. Terwijl ik mijn schoollunch aan het wegwerken was was zij verdiept in haar telefoon. Zodra ik mijn eten op had zijn we naar de andere seniors gegaan die in de gang zaten. Het leek wel of het niemand opviel dat ik er ook bij was en ze hadden alleen aandacht voor elkaar.
Opgelucht was ik toen de eerste dag er op zat, het enige waar ik aan kon denken was mijn bed. Helaas heb ik die niet kunnen opzoeken want zodra ik bij mijn rep was hebben Anna en ik gegeten om vervolgens met Anna haar gastbroer en zijn vrienden naar een monstertruck show te gaan. Dat was vooral met Anna gezellig en we hebben heel wat gelachen. Het voelde echt als een afscheid want na de show ging zij met haar gastbroer mee naar haar nieuwe gezin. Ik bleef alleen achter en zou de volgende dag naar mijn gezin gaan.
Homecoming week Florence
Maandag was het labor day, dus we hadden geen school.
Dinsdag was het picture day, schoolfoto’s. Iedereen kwam super netjes gekleed naar school. Alles om zo goed mogelijk op de foto te staan.
Woensdag was het cartoonday, er waren een paar mensen verkleed. Ik ben niet verkleed gegaan omdat ik echt niet wist hoe ik zou moeten gaan.
Donderdag was superhero day, die dag waren er wel wat meer mensen verkleed. Ook die dag ben ik niet verkleed gegaan, omdat we een trip hadden met human service en we mochten niet verkleed. Helaas ben ik uiteindelijk niet naar die trip gegaan omdat ik een heel vervelend bericht had gekregen van mijn eerste gastmoeder. Mijn tijd heb ik vooral bellend met mijn ouders doorgekomen om te kijken hoe we het zouden aanpakken.
Vrijdag was een super leuke dag, iedereen droeg school T-shirts. Ik had er ook een van iemand geleend. We begonnen de dag met de Falcon Olympics. Met de het hele high school gedeelte (ongeveer 75 leerlingen) spelletjes spelen in de gym. Voor elk spel speelden een paar leerlingen uit een klas. Ik zat bij de juniors. Het waren hele grappige spellen, zo moesten we ballonnen poppen en het woord winnaar spellen, een race met een pingpong bal op een boek en nog meer van dat soort spellen.
Na heel wat games was er een gelijke stand tussen de juniors en de seniors. Later die middag zouden we het finale spel gaan spelen.
Na alle spelletjes is iedere klas aan zijn eigen float voor de parade gaan werken. Het thema was tv-shows en onze klas had wipe out. Onze float zag er naar mijn mening goed uit. Na de lunch in een of andere hal, die ik niet gegeten heb omdat ik ziek was van alle stress, moest ik spelen met band. In de gym hebben we een paar songs gespeeld en daarna is het finale spel gespeeld. En ja hoor de juniors hebben gewonnen. We mochten een mooie trofee in ontvangst nemen. (officieel ben ik een senior, maar heb vooral junior classes vandaar dat ik met hun meedeed.)
Daarna begon de pep really, de hele school begon allemaal dingen te roepen en het werd donker in de gym. Alle middle school kinderen hadden kleine lampjes en dat zag er heel leuk uit. Een voor een werden de football players aangekondigd. Niet alleen met hun naam en rugnummer, ook hun gewicht werd opgenoemd. Voor mij was het wel duidelijk, ik wil geen football player zijn.
Er werd continue gecheerd door de hele school, cheerleaders heeft Florence niet.
Na de pepreally was het tijd voor de parade. Ik zat eerst op de float van de band, we speelden een lied terwijl we door de main street reden. Na snel mijn fluit opgeruimd te hebben ben ik naar de junior float gerend om nog een keer de route te doen. Vanaf onze float bekogelde we het publiek met waterballonnen. Na de parade ben ik met mijn docent mee naar huis gegaan, al snel zijn we weer richting school gegaan voor de homecoming game.
Het was leuk om een football game te zien, mijn eerste game. Florence speelt samen met Henry voor sport en de cheerleaders zitten op Henry. Dat zijn er om precies te zijn drie. Die je amper hoort.
Het was leuk om de game te zien, maar helaas hebben ze verloren.
Na de game was het tijd voor de homecoming dance. Zoals de meeste meiden op de grote scholen in een jurk gaan, hier gaat iedereen gewoon in spijkerbroek en school shirt. Tijdens de dance werd er maar door een paar mensen gedanst en de rest zat op de tribune. Wat mij betreft hadden ze het feest beter een sit kunnen noemen.
Uiteindelijk ben ik maar buiten gaan zitten met een paar mensen omdat het binnen echt heel saai was. Een stuk of 15 dansende 7th en 8th graders en verder een grotere groep zittende mensen.
Toch heb ik een leuke en lekker Amerikaanse dag meegemaakt.
Een van de voordelen van school wisselen is dat ik nog een keer homecoming week heb. Die hebben we deze week en daar komt nog een mooie blog over.

Dit was het weer voor deze keer, anders wordt het een veel te lang verhaal.

  • 10 Oktober 2013 - 03:15

    Adriana Sietsma:

    Looking forward to your next blog. Nan.

  • 10 Oktober 2013 - 06:10

    Inez Revet:

    Leuk om te lezen en zo bijzonder dat we de home coming op je nieuwe school meegemaakt hebben.
    Xxx
    Mama

  • 10 Oktober 2013 - 14:54

    Irene:


    Heeeeeyy Merel! Het klinkt echt super! En ik ben best jaloers op dat zwembad en die jacuzzi... Schrijf je snel weer verder? Xxxxxx Irene

  • 13 Oktober 2013 - 10:53

    Oma Revet:

    Lieve Merel, Net je blog gelezen. Ik bewonder je om de manier waarop je je door de moeilijke tijden hebt heengeslagen. Wat vervelend dat je ziek geweest bent. Is alles nu weer goed? Heb je een fijne tijd gehad met je ouders? En, is de hoeveelheid drop meegekomen? Veel plezier en we kijken uit naar je volgende blog. Xxxxx Oma en Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

In de zomer van 2013 vertrek ik voor een schooljaar naar de Verenigde Staten. Een jaar waar ik super veel zin in heb en wat zeker het grootste avontuur van mijn leven gaat worden. Op mijn blog kan je mijn voorbereidingen lezen en natuurlijk ga ik jullie tijdens mijn reis ook op de hoogte houden!

Actief sinds 10 Juni 2013
Verslag gelezen: 614
Totaal aantal bezoekers 25950

Voorgaande reizen:

14 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Amerika

26 Juni 2015 - 30 Augustus 2015

Werken in Frankrijk

31 Juli 2013 - 06 Juni 2014

High school year Amerika

Landen bezocht: